01 December 2013

Disember

December sudahhh...
bulan yg dingin dek  hujan mencurah
(saya sukaaa...sejuk.)
bulan yg penuh kenduri kendara
bulan yg menyaksikan saya akan genap
berusia 43 th ..:P


ohhh..kain yg super cantik ni saya beli dari Ummiross
awal th ni rasanya
dok plan nak bergaya pada raya puasa dulu
6 helai...dan saya boleh bergilir2,bertukar2 dgn anak2 dara saya

ketika mula2 sampai dulu
kain ni mmg panjang
anak2 saya dok buat main pakai ala2 sari..lilit2 segala bagai..

bila di hantar kerumah kakak tukang jahit
saya dah pesan

saya cuma nak buat kain selisih tu ja
selisihnya biar lebar,senang nak melangkah
ala2 pakai kain batik kat rumah tu
tak perlu dipotong
zip dan selisihnya disebelah kiri

kain mcm ni simple
4 bulan baru siap..!!

yg sangat2 membengkakkan hati saya adalah
apa yg saya pesan 
kakak tu lupa 100%

kainnya dipotong dan dibuat kuncup dibahagian bawahnya
dah jadi mcm dugong pulak
kalau kain duyung..kira ok lagi lah

selisihnya diletak disebelah kanan

bila pakai kain ni
tak boleh naik tangga
tak boleh nak melangkah masuk dalam kereta
tak boleh duduk bersimpuh
bila berjalan
kena melangkah ala2 org tengah berpantang
sangat2 tidak selesa

itu kali terakhir
saya menjadi pelanggang kakak tukang jahit tu..!!

16 comments:

  1. Alaaa kak..sayangnyer kain tuh spoil gitu..patutnya akak follow up awal2 lg ngan kakak tuh..kang dah tak boleh buat aper dah tuh..sabarlah yer kak,..:)

    ReplyDelete
  2. Lupalah tu...ramai sangat pelanggan kot...

    ReplyDelete
  3. Ala...siannya....kain dah cntik dah...6 lai dijahit semua gitu kak...? Mmg syang lah....

    ReplyDelete
  4. Eish.. kalau saya pun geram.. kain lawa ni, sayanglah tak jadi macam yang dikehendaki.. sepatutnya kalau lama masanya jadi elok la.. ini lain pula.. patut tak tempah lagi dgn akak ni..

    Saya pun penah macam ni.. masa mula2 pindah selangor, nk tmph baju.. bagilah bg sorang ni, lmabt juga dan dapat baju yang macam saiz xl.. saya tak pakai sampailah masa pgnnt nazif hari tu saya try.. muat di saat memboyot tu.. betapa besarny..sabar jelah.

    ReplyDelete
  5. sepatutnya tukang jahit rekod dengan lengkap kehendak kita.. rasa macam membazir je tak boleh pakai.... selamat ulang tahun kelahiran in advance la ya...kut kut entri ulangtahun tu saya ter miss ! :)

    ReplyDelete
  6. bener-bener dingin men bulan disember tuh ye...

    ReplyDelete
  7. Salam kamsiah,
    Klu dulu, december bermakna Pesta Pulau Pinang brmula. Utk yg bujang peluang utk pasang badan manatau jumpa jodoh.
    Tng kain, suruh jer tukang jahit tu pakai lps suruh dia berjalan dgn buatan dia.

    ReplyDelete
  8. sakitnya hati..patut buat mcm di cadang oleh aby tu,,biar tukang jahit tu pakai sndiri hasil buatan dia..geram..

    ReplyDelete
  9. salam ahad akak..
    first nak ucap hepi besday..:)
    kaler full n nice corak kain akak..tapi sayang kan,terjadi dugong not duyung hehe :)

    ReplyDelete
  10. Lepas 4 bulan baru siap. Lepas 4 bulan kakak tukang jahit dah lupa apa kita kata. Lalu dia cipta berdasarkan imaginasinya sendiri. Kalau orang putih mungkin mereka dah saman ni....

    ReplyDelete
  11. Kira, jalan pun macam Sarimah dengan Sukma Rindunya...

    http://www.youtube.com/watch?v=q0bp0g_uftw

    ReplyDelete
  12. bulan disember ni jugak saya cukup 34 tahun :)
    Ala, terkilannya rasa… kalau saya pun mmg black list terus…. huhuhu

    ReplyDelete
  13. geram memang geram.. sbb x ikot apa yg kita sruh buat...sruh wt kain lebor dia wt kain kuncup..haha.. tp sabo jela yg myk... manusia mmg xlari dr buat silap... fikir kan yg baik2 je... :)

    ReplyDelete
  14. 43 mudah lagi tu.... Maaf lambat ke sini kebusyan sgt2 lately

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.