31 December 2013

Mudahnya Menjemput Rezeki

Harga RM18
tp ketika saya beli
harganya RM14..ada diskaun ..
Gaya bahasa yg mudah dan 
penceritaan yg santai

setelah membacanya,persepsi saya terhadap rezeki berubah
banyak perakara yg saya
terlepas pandang
sbg hambaNYA..


Isi Kandungan:

 Bahagian 1 : Apa Itu Rezeki?
 Bab 1 : Rezeki Bukan Sekadar Nampak Di Mata 
Bab 2 : Udara, Air dan Gunung Adalah Rezeki 
Bab 3 : Ilmu Adalah Rezeki
 Bab 4 : Kaitan Antara Usaha dan Rezeki
 Bab 5 : Harta & Rezeki
Bab 6 : Allah sentiasa Membantu
 Bab 7 : Hubungan Rezeki dan Iman 
Bab 8 : Rezeki, Apakah Bertambah atau Tidak…? 
Bab 9 : Tangkal, Kayu dan Batu Azimat Menambah Rezeki..?
 Bab 10 : Kunci Rezeki 

Bahagian 2 : Menjemput Rezeki 

 Bab 11 : Menjemput VS Mencari
 Bab 12 : Menjemput Rezeki Dengan Mengutamakan Solat
 Bab 13 : Menjemput Rezeki Dengan Solat Tahajud
 Bab 14 : Menjemput Rezeki Dengan Solat Dhuha
 Bab 15 : Menjemput Rezeki Dengan Zikir
 Bab 16 : Menjemput Rezeki Dengan Doa 
Bab 17 : Menjemput Rezeki Dengan Mendoakan Orang Lain 
Bab 18 : Menjemput Rezeki Dengan Sedekah
 Bab 19 : Menjemput Rezeki Dengan Membaca Al-Quran
 Bab 20 : Menjemput Rezeki Dengan Asma' ul-Husna 
Bab 21 : Menjemput Rezeki Dengan Bersyukur
 Bab 22 : Menjemput Rezeki Dengan Tekun Berusaha

 Bahagian 3 : Cerita Menjemput Rezeki 

 Bab 23 : Dibalas dalam 24 Jam!!
 Bab 24 : Ikhlas RM50, dibalas RM10,000 
Bab 25 : "Tolonglah Anak Saya, Ustaz" 
Bab 26 : Memberi Tanpa Syarat 
Bab 27 : Binatang Tidak Mampu Membalasnya 
Bab 28 : Daripada Hina Jadi Mulia 
Bab 29 : Berkat Belajar Al-Quran
 Bab 30 : Bos Hanyalah Posmen 
Bab 31 : Ikhtiar Rohani dengan Surah Yassin 
Bab 32 : Sebuah Keajaiban 
Bab 33 : Sedekah Si Penarik Beca
 Bab 34 : Sedekah sebagai Ubat

 Bahagian 4 : Apa Perlu Saya Buat Sekarang ?

 Bab 35 : Ciptalah Impian Hari Ini 
Bab 36 : Bagaimana Membina Impian yang Seimbang..?
 Bab 37 : Ibu, Ibu Apa Khabar..?
Bab 38 : Inilah Impian Kita 
Bab 39 : Strategi Ghaib
 Bab 40 : Bertaubatlah!!


Menurut penulis buku ini
mengikut satu kajian
jarang benar seseorang yg membeli buku akan menbacanya sampai habis
kebanyakkannya hanya membaca sekitar 10% saja

41 comments:

  1. mcm best jea tajuk2 setiap bahagian tu kan kak

    ReplyDelete
  2. Org2 muda sekarang suka baca novel...kalau pasal novel mereka baca sampai habis, maklumlah cerita fantasi..Kalau buku mengenai realiti kehidupan memang ramai cuma baca 10%

    ReplyDelete
  3. eh tadi dah komen mana pegi ye?
    sy ada buku ni
    baca ulang kali tetap tak jemu
    persepsi sy ttg rezki jugak berubah
    tq pada penulis

    ReplyDelete
  4. macam bestnya, boleh mama cari di kedai buku ni..

    Boleh jenguk mama di sini.. Mamaniza.com

    ReplyDelete
  5. murahnyaa..beli kat mana kak? ada jual online rm25..ingatkan dah murah dah..

    ReplyDelete
  6. 10%..sikitnya..alhamdulillah..jarang saya baca tak abis..baca sikit2 pon lama2 abis..

    ReplyDelete
  7. Memang bahasa penulisan nya sangat santai... akak sekali hadap jer Kamsiah.. habis satu hari khatam membacanya :)

    ReplyDelete
  8. Kak baca sampai habes tak? nampak approach dia lebih islamik..berminat jgk nak bc..

    ReplyDelete
  9. buku ni kalau tak silap best seller jugak kan Kam. Ada juga belek2 hari tu, belum terbeli lagi.

    ReplyDelete
  10. Nmpak menarik jer isi kandungan buku ni...

    ReplyDelete
  11. Insya Allah..saya akan cari buku ini..TQ kak!

    ReplyDelete
  12. sayalah tu, kalau beli buku baca 10 qperatus je biasanya....haha,, mmg malas.. tapi kalau buku yang betul menarik perhatian saya, saya usahakan utk habis baca ...

    ReplyDelete
  13. zaman sekarang dah ada e-book . buka internet , cari jer maklumat disitu . bezanya samaada ringkas atau padat dengan ilmu .

    ReplyDelete
  14. Bacaan untuk ilmu dunia akhirat, tidakkan rugi...

    ReplyDelete
  15. saya pun termasuk golongan yg baca 10% tu..hehe..tapi kalau baca blog sanggup berjam-jam..persepsi manusia bila sebut rezeki mesti ingat duit..sebenarnya segala nikmat Allah itu adalah rezeki..terimakasih share tajuk2 hangat..memang menarik minat utk mencarinya..

    ReplyDelete
  16. huwaa, saya pun termasuk dlm golongan tu.. koleksi buku byk, yg betul2 khatam sikit jer :(
    Azam tahun ni nak khatam semua buku2 yg dah dibeli tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...masalahnya nak cari mood utk membacanya

      Delete
  17. Assalamualaikum k.kam,
    Menarik la buku ni, dan harganya pun sederhana. Nak beli la, banyak manfaat. TQ kak.

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum,
    Kakmah dah khatam sekali baca buku ni,
    ni tengah ulang buat kali kedua,
    Alhamdulilalah, memang bagus buku ni
    mengajar kita erti istikamah dalam
    beribadah.



    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah kak mah..bersama kita amik manafaat dari buku2 motivasi begini

      Delete
  19. 10%? hurmmm..

    tak terjumpa pulak dgn buku ni kak kamsiah.. mcm best. memang kena cari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebanyakan org baca pada awal dan akhir buku ja hehe

      Delete
  20. saya bookmark entry akak ni,
    perkongsia yang bermakna,
    saya ada buku yg lebih kurang sama,
    cuma kekadang kena belek semula..
    reminder macam ni bagus antara kita teman-teman seperjuangan
    terima kasih kak kamsiah :)

    ReplyDelete
  21. Nukilan buku yang bagus,, harap dapat beli dan membuahkan fikiran lebih matang :D

    ReplyDelete
  22. Selamat tahun baru akak. Moga rezeki tahun ini makin bertambah.

    ReplyDelete
  23. Macam2 ada di dalamnya ye... macam menarik...

    Selamat Tahun Baru Kak Kamsiah... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya ALLAH memulakan th baru dgn perkara yg baik dan positif

      Delete
  24. Menarik..saya pun nak cari jugak..
    Tengok kawan curi2 baca buku ni masa mesyuarat...
    Akak dah balik Kedah ke?? Tak lalu ikut Gm ke kak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru2 ni tak balik ke gua musang pun sbb akak kat sana yg blk rumah ayah

      Delete
  25. Assalamualaikum kak.
    Saya pernah nampak buku ni kat kedai buku tapi belum beli lagi. insha-Allah saya akan beli nnt. Terima kasih kak atas perkongsian

    ReplyDelete
  26. salam kak..
    ramai diantara rakan2 blogger cma dah ada buku ni..cma aje yg blm grab lg.. huhu..

    ReplyDelete
  27. Bos saya ada bagi satu, tapi saya belum baca..lepas tengok entry akak ni, mungkin saya kena baca kut

    ReplyDelete
  28. AS SALAM
    MACAM MANA NAK DAPAT KAN BUKU NI, CARI TK JUMPA2 LAH

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.