11 September 2015

Rindu Kampung Halaman

Sungguh... 
 saya sangat rindukan suasana dikampung halaman 
 tempat saya dilahirkan..dibesarkan..


 teringat zaman kanak2 dulu
pagi2 kutip telur itik
utk dibuat telur asin

anak saya (dan sepupunya)
jarang lekat dalam rumah
bila berada dikampung






kali terakhir blk kampung
bln 3 lepas..

Subhaanallah, ........
 Fabiayyi ‘ala irobbikuma tukadziban... 
Nikmat tuhanmu yang mana engkau dustakan???

23 comments:

  1. sungguh kak, kerinduan sentiasa di hati ketika teringat kampung halaman tercinta,mungkin pada orang lain kampung kita tiada apa2 namun pada kita kampung kita segalanya..:)

    ReplyDelete
  2. seronoknya tgk kampung akak...siap ada itik berjalan cantik :)
    teringat rumah nenek saya:)

    ReplyDelete
  3. lamanya akak tak balik kg... raya aritu pun akak tak balik ke? dana last balik raya pose nih tak sbar nk tunggu raya haji nk balik kg... kalu blh nk ddk lama2 kan kalu blik kg

    ReplyDelete
  4. KAMPUNG HALAMAN KITA SENTIASA DLM INGATAN N RINDU SELALU

    ReplyDelete
  5. Dah lama kakcik tak balik ke kampung. Kalau balik pun, keindahan zaman kanak2 dulu sudah tiada lagi.... :(

    ReplyDelete
  6. Balik kampung ni memang best...rasa tak nak balik bandar jer...

    http://mk-collections.blogspot.my/

    ReplyDelete
  7. Moment di kampung masa kita kanak-kanak dulu tak mungkin dpt kita lupakan walau suasana kampung sekarang dah jauh bezanya dgn dulu..

    ReplyDelete
  8. Samalah kakak ,hati membuak2 nak balik,kekampung ,nak bermalam di sana tapi takde sapa lagi di sana...hanya kenangan yg tinggal.
    Cantek suasana kg kamsiah.

    ReplyDelete
  9. cantiknya suasana kg kakak... sejuk mata memandang.. tiba2 rindu kg halaman... huhuhu

    ReplyDelete
  10. Kenangan tu Kak Kam... Aina dulu2 kecik2 kutip telur itik atas batas bendang.

    ReplyDelete
  11. ha'ah kan....saya pun rindu sangat nak balik umah arwah mak ayah..walaupun baru seminggu lepas balik...
    duduk kampung orang tak sama dengan kampung sendiri...

    ReplyDelete
  12. Subhanallah..so beautiful entry. Sentiasa rindu kampung halaman, CM bertuah sebab memang menetao di kampung. Cuma suasananya sangat jauh berbeza dulu dan sekarang. Kampungku dah jadi bandar..

    ReplyDelete
  13. kampung tetap di hati, betul tu kerinduan suasana di zamman kanak2 di kg sentiasa terbayang
    kukuh dlm ingatan setiap detik apa yg dilakukan dulu.
    nostalgia manis mandi sungai dgn kawan2, main2 kat bendang dgn tiupan angin sepoi2 dan mcm2 lagi
    ikutkan hati nak je menetap di kg tp apakan daya.....

    ReplyDelete
  14. melihat gambar2 situasi di desa apapun ada..tidak ada di bandar..terbaik kehidupan di kampung. namun kita kena hijarah dalam pencarian rezeki dan demi kelangsungan hidup yang lebih baik...

    ReplyDelete
  15. tak suka ayam belanda tu. suka kejaq org. haha
    dlu balik kg mesti nampak ayam ni lari dlu

    ReplyDelete
  16. Saya pun sama.. membesar di kampung.. melasak dengan aktiviti macam budak lelaki.. best.. ohsem..

    ReplyDelete
  17. seronoknya susana kampung terutama ada pokok buah buahan tu

    ReplyDelete
  18. saya juga rindu kg zmn masa saya kecik . la ni dah x berapa kg sangat . my anak buah , bila cuti je mesti ajak balik kg sbb kat kg blh main basikal , blh main ramai2 dgn sepupu sepapat ...

    ReplyDelete
  19. dah nak cuti sekolah dan raya haji ni, boleh ambil peluang balik kampung tu

    ReplyDelete
  20. Terpikat sangat dengan gambar itik pulang petang tu... Sangat hebat, cantik dan unik!

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.