17 March 2016

Resepi Asam Pedas Keladi

Hari ni masak awal
jam 9.30 dah siap terhidang
Alia nak balik ke Shah Alam jam 11 pagi nanti
so ni sbg sarapan merangkap makan tengahari sekaligus

Alah masak pun yg simple2 ja
ikan goreng dan ayam goreng serta asam pedas keladi ni
dah mencukupi

asam pedas ni bahan dan cara memasaknya
 amat mudah dan rendah kolestrol

blend beberapa biji cili kering,bawang merah,bawang putih
tuang kedalam periuk yg berisi air
masukkan beberapa keping asam gelugur
sebatang bunga kantan dan daun kesum


saya tak letakkan belacan atau ikan bilis
sbb nak jaga BP saya
saya suka bahagian isi keladi tu..

14 comments:

  1. Akak pun suka asam rebus keladi ni kamsiah..
    Kalau akak tumbuk ikan bilis sikit..

    ReplyDelete
  2. Kalau kakak bukan isi keladi dia aje suka batang keladinya pun suka juga sebab lembut-lembut - sedapnyaaaa:)

    ReplyDelete
  3. sukanya... asam pedas utara stail... best nih klu dpt hirup kuah....:)

    ReplyDelete
  4. Lamanya rasa tak makan lauk keladi.. nak masak rasa macam membazir sebab saya sorang je yang makan.

    ReplyDelete
  5. simple sgt resepinya...
    Tapi saya tak pandai makan keladi... heheheh

    ReplyDelete
  6. Saya suka hidangan simple & berkuah camni.. Kalau pedas lagi syiok..
    Bebila oleh cuba resepi ni..

    ReplyDelete
  7. sedapnya asam pedas keladi nak kena cari keladi lah lagi ni

    ReplyDelete
  8. Asam pedas keladi selalu jumpa dan makan..tapi asam pedas sulur keladi dah berpuluh tahun tak makan..1st & last makan masa arwah tuk masih ada...

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.