19 February 2014

Carilah Ketenangan Dalam Diri Sendiri..



Rabbul Alamin Awallul Kalam
 Suci Wajah  sepanjang hayat
 Singkap dingin  tabir malam
 Sujud dan berdoalah mohon hidayah

 Kita Khalifah punya amanah
 Luhur batin  sempurna jiwa
Bukan mudah  rindu jannah
 Jika janji diizin ketemu jua

 Biar nadi seribu tahun
Esok pulang di dalam iman
Dosa hati ampunNya dipohon
 Di akhirat jua yang berkekalan

 Carilah ketenangan dalam diri sendiri
 Munajat di sepertiga malam
Temulah keagungan
Tika alam berseri
Hakikat indah mengutus salam

 Segala puji hanya padaMu
 Syukur selalu

 Teguhlah Iman di dalam diri
Suci hati  hidup berseri
Ketaqwaan ... keredhaan
 Sinar penyuluh jiwa dikegelapan

 Kurniakanku kasih sayangMu
Perjalanan penuh berliku
 Dunia ini hanya persinggahan
Di akhirat jua yang berkekalan


32 comments:

  1. keciknye kite atas muka bumi ni.... itu pun kite sombong lagi dengan Allah..... alahaiii

    ReplyDelete
  2. Pulang lah dengan hasil amal ibadat... jangan pulang dengan dosa dan noda... Hidup didunia adalah untuk di uji...

    ReplyDelete
  3. Fulamak!!, cantiknya gambar2 tu kam. Melihat keindahan alam ciptaan Allah
    SWT pun akan mendamaikan hati..ditambah lagi dengan zikr munajat memuji kebesaranNya, menjadi pengubat hati tika gundah gulana.

    ReplyDelete
  4. Sekuat dan seberkuasa mana pun kita makhluk Allah ini tak akan mampu menongkat langit dan tak akan mampu mengalahkan izrail yang bakal menemui kita nanti...

    ReplyDelete
  5. pemandangan yang cantik dan puisi yang memukau...tq

    ReplyDelete
  6. gambar tu cantiknya, ambil sendiri ye kak
    puisi pun menarik untuk pembacaan =)

    ReplyDelete
  7. melihatkan gambar tu rasa damai hati.. ;)

    ReplyDelete
  8. muhasabah diri...dunia ini hanya persinggahan:-))

    ReplyDelete
  9. Ade yg terkesan disanubari...munajat sepertiga mlm tuh mmg saat paling mendamaikan jiwa...

    ReplyDelete
  10. Teringat kampung yang damai 4-5 puluh tahun dulu...

    ReplyDelete

  11. Kalam yang dinukilkan begitu indah dan keindahan yang dihadirkan ALLAH begitu mendamaikan..

    ReplyDelete
  12. Bila nampak jer tittle akak, terus automatik tingat "munajat di sepertiga malam", sekali cek haa betul pun.

    ReplyDelete
  13. cantik n damai gambarnya..sesuai dengan bait2 puisi tu

    ReplyDelete
  14. Cantik gambar..lagu ni biasa jugak dengar tapi tak ingat penyanyi

    ReplyDelete
  15. Ya Allah, cantiknya gambar dan indahnya kata kata...

    ReplyDelete
  16. Subhanallah cantiknya nukilan dan gambar...
    Btw saye follow awk 1829
    http://mamadarwiish.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. salam k.kamsiah..

    terima kasih atas perkongsian..
    penuh tersurat dan tersirat..

    ReplyDelete
  18. gambar ni mmg cantiklah auntie, singgah ptg ari ni!

    ReplyDelete
  19. Puitis sungguh akak..tq sjare kak...

    ReplyDelete
  20. Pengalaman mendewasakan kita kan..semoga Allah kurniakan ketenangan bagi kita semasa menempuh dugaan kehidupan ni.m

    ReplyDelete
  21. kena dengan gambar yang akak snap
    nice kak :)

    ReplyDelete
  22. Luahan sendiri ke? Sungguh cantik bahasanya dan menarik maksudnya. (dari tafsiran saya le)
    Berbakat akak ni. :)

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.