13 February 2014

Kering

Cuaca hanyalah pertanda 
 Tentang musim ...
Yang sering berubah
 dari hujan jadi kemarau 
 dari kering kerontang  menjadi gersang




Kontang..tali yg takde air

38 comments:

  1. semalam hujan sekejap..syukur. tak basah tanah..sikit je. harap hujan lagi.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak Kamsiah, kering sungguh kan. macam tengah kemarau.. lawa gambar-gambar yang ditangkap ni

    ReplyDelete
  3. sekarang, panas waktu malam ditemani dengan kedatangan nyamuk!

    ReplyDelete
  4. memang panas sangat cuaca sekarang ni kak...

    ReplyDelete
  5. panas kemarau plak yer kak..kat sini siang yg panas membahang..petang kemalam agak sejuk..bolehlah tidur..

    ReplyDelete
  6. lama sungguh kan hujan x turun ni... !

    ReplyDelete
  7. ni pertama kali saya tgk rupa tali air yg kering kontang

    ReplyDelete
  8. yelah kak.. kat PJ ni semalam hujan sekejap, la ni nampak gelap tapi tak tahulah camane.. kat area rumah saya pulak memang tak hujan langsung setakat ni..

    ReplyDelete
  9. Cuaca yang tidak menentu tetapi itulah turutan yg Allah berikan. Yang terbaik. Kat luar masa pergi makan tengahari panas berdeting kak!

    ReplyDelete
  10. panas beterusan sampai hujung bulan nikann... hari tu sejukkkk sgt ni dah panasss sgt..apa2 pun bersyukur kan ;)

    ReplyDelete
  11. kat tempat saya tak hujan lansung
    dulu sejuk
    sekarang dah kemarau..

    ReplyDelete
  12. kat tempat saya pun sama, takde hujan..rumput semua dah kering

    ReplyDelete
  13. dan makin ramai yang diserang demam berpanjangan..sang nyamuk saiz xxl pun berkeliaran dan bermaharajalela..

    ReplyDelete
  14. aduhai..kering sungguh sampai tlai pun tak der air ha. Harap pasni hujan turun.

    ReplyDelete
  15. Teringat plk kt kg arwah nenek.. Klu tali air kering blh lalu kot tali air cmtu je.. Tkyh susah2 guna jmbtn

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum Kamsiah

    Alhamdulillah
    semalam hujan

    ReplyDelete
  17. Pokok daun kari saya sampai tinggal batang je..

    ReplyDelete
  18. Waalaikummussalam ;)
    Musim panas skrg ni. Bukak kipas sampai 5 pun masih lagi rasa panas. Hehe. :D

    ReplyDelete
  19. suka gambar-gambar tu Kam, kering yang dirakam dengan cantik!

    ReplyDelete
  20. panas sekarang ni lain macam kak,.,,, banyak tasik dah kering air...

    ReplyDelete
  21. musim panas sekarang kan kak.. panas membahang jerk.. tp alhamdullilah.. semalam hujan.. hujan rahmat.. alhamdullilah..

    ReplyDelete
  22. fae follow blog akak #1826

    nurfaezahabdullah1712.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Semalam hujan sekejap...hari ni macam biasa ...panas kering...

    ReplyDelete
  24. Skank noe mmg kering....rietta pown oerit tekak, walau dah byk mnum air...

    ReplyDelete
  25. Dulu sejuk sangat.. sekarang panas sangat kan kak kamsiah..

    ReplyDelete
  26. Memang cuaca panas melampau sekarang, mudah demam..Tengahari tadi tengok suhu naik hingga 36 darjah di rumah saya...panasssss....

    ReplyDelete
  27. siang tadi tengok langit bukan main lah gelap. terbayang yang hujan akan turun dan membasah bumi secuckupnya.

    tapi sayang.... mujur 'air di tempayan tidak di curahkan'...

    agaknya, Tuhan masih nak menguji manusia dan kemanusiaannya...

    ReplyDelete
  28. cuaca kering dan berhabuk mengingatkan supaya minum air kosong dengan banyak...
    putaran alam yang penuh dengan rahsia Si Pencipta...

    semua gambar2 cantik yang terbaik no 2.....

    ReplyDelete
  29. Cantik semua gambar2 akak snap....sekarang ni mmg musim panas betul..kat umah saya ni psnas betul skang ni....

    ReplyDelete
  30. dugaan dunia, kan. orang kata...ni baru panas dunia.

    ReplyDelete
  31. banyka kes2 hutan terbakar skang ni , takut juga

    ReplyDelete
  32. salam k.kamsiah..

    huhu..mmg cuaca agak bahang semenjak 2 menjak ni.. semoga allah turunkan hujan berkat buat kita semua

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.