05 July 2014

Dodol Dalam Daun Nipah

Saya bukanlah peminat dodol
dek rasanya yg terlalu manis


Dodol berbalut daun nipah ni
dibeli suami
di Terenganu ketika berkursus disana minggu lepas
1 paket ni RM2.50

 

Haa..ni dia isinya
Oleh kerana dibungkus dalam daun nipah
rasanya dah mcm hisap rokok daun haha
terasa dan berbau aroma daun nipah


32 comments:

  1. tu ari sy bru blk dri ganu ada beli tapi sy tak brapa suka rasa nya...better dodol yg pek plastik tu ;)

    ReplyDelete
  2. Kembali berkunjung ke sini... dodol? Lama dah xmkn.. kurang suka sebab manis sgt...

    ReplyDelete
  3. Tapikan isinya sikit je kan? Bagi penggemar dodol ni kenalah buka banyak ...

    ReplyDelete
  4. wakakaka.. selama ni tengok mende alah ni tak tahu dodol.. ok baru tahu dalam nya dodol :p

    ReplyDelete
  5. uniknya ...tapi tak bestlah kalau rasa rokok daun..tapi akak pun tak suka dodol .

    ReplyDelete
  6. otak2 dalam daun nipah sllu beli, kalau dodol ni 1st time tengok, kreatif org ganu niii.

    ReplyDelete
  7. inilah rupanya dodoal daun nipah ya allah first time tgok mcm mana rupanya :)

    ReplyDelete
  8. Dodol nissang....manis, tapi klu yg masih bru sedap, jika dah lamer, gulanya dah mcm gula agar agar kering...mmg sangat manis...xkena dgn selera tekak rietta...

    ReplyDelete
  9. suka dodol..rajinnya depa yang pek mcm ni..huhu

    ReplyDelete
  10. salam kamsiah ..
    tk melekat ke dodol kt daun nipah tu

    ReplyDelete
  11. adik ipar mmg suka sgt dodol ni..kita tak gemar sebab manis sgt..

    ReplyDelete
  12. First time tengok dodol dalam daun nipah. Mesti bau wangi ya. Rajin dan kreatif betul la orang Ganu ni...

    ReplyDelete
  13. first time tgk, selalu tengok dodol letak dlm anyaman mengkuang..

    sekali-sekala layan jg dodol..

    ReplyDelete
  14. X pernah mkn yg ini tp Jm suka jgk dofol ni liat2

    ReplyDelete
  15. Salam Ramadan, Kamsiah.
    Pd usia begini dah kurang gemar makan dodol..

    ReplyDelete
  16. saya tak cari benda nih kalau balik teganu, saya cari bepang, erm..sedap.

    ReplyDelete
  17. salam k.kamsiah..
    cma tak pernah mkn dodol versi ni.. mcm rupa otak2 pun ade ye..

    ReplyDelete
  18. hahaha boleh high macam hisap rokok tak makan dodol ni. akak, buat la dodol labu, nak resepi please kalau ada.

    ReplyDelete
  19. xpernah rse dodol daun nipah nih...nih pun first time sy tgk kak

    ReplyDelete
  20. festime dengar dodol dlm daun nipah nie kak..mesti sedap kan..:)

    ReplyDelete
  21. kalau dah kering serupa gula melaka..

    ReplyDelete
  22. ummi pun tak berapa suka rasanya tu Kam...

    ReplyDelete
  23. Memang pembalut itu memberikan bau dan rasa yg berbeza tapi xsemua orang akan sukakannya.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.