02 July 2014

Kisah Seram Di Asrama

“Dahlia, hati-hati dengan ASRAMA ni.” 
Maria tiba-tiba merendahkan suaranya sambil menatap roman Dahlia. 

 “Kalau takat kau nak ingatkan aku pasal geng Queen yang macam syaitan tu, tak payah la.” Dahlia kurang senang dengan amaran Maria itu. 

 “Tak, maksud aku...” 

 Belum sempat Maria menghabiskan ayatnya, 
Dahlia meningkah. 
“Kau tengok aje nanti. 
Lambat ke, cepat ke, akan ada orang yang membalas perbuatan dorang semua tu nanti!”
 Dahlia bersuara dengan geram. 

 “Orang kita boleh lawan, tapi kalau yang lain payah sikit.”
 Maria membidas sambil mengambil daun-daun kecil di hadapannya. 
 Percakapan Maria membuatkan bulu roma Dahlia mengejut berdiri.

 “Kau ni, kalau tak cakap benda-benda pelik boleh?”
 kata Dahlia. 

 “Bagus la kalau kau faham maksud aku.” 
Maria senyum memandang Dahlia.

Sedikit sinopsis novel Asrama

Koleksi buku2 seram ni dibeli
oleh anak ketika pesta buku kt PWTC baru2 ni

bukan main lagi dia promote kat saya
"takut sgt baca buku ni
nak pi bilik air pun takut.."

Tak sampai 2 jam saya baca..dah habis...(288 halaman)

"laa..tak takut apa pun.."

Sesiapa yg pernah tinggal di asrama
cerita2 seram adalah sesuatu yg lazim
diturunkan dari penghuni lama ke penghuni baru

Saya cuma tinggal di asrama selama setahun (6 atas)
Namun tak pulak mengalami sesuatu yg menyeramkan
walaupun pergi ke bilik air jam 3 pagi seorang diri...

Seorang rakan yg satu dorm dgn saya
Saya masih ingat namanya-Rosliza Mohd Noor
Dia punya rambut panjang mengurai melepasi pinggul

Satu malam...selepas habis waktu prep
lampu dalam dorm wajib ditutup
yg ada hanya lampu di hujung koridor yg malap

Rosliza duduk diatas tangga yg suram
dgn rambutnya dikuakkkan kedepan

Beberapa pelajar naik tangga..

Menjerit..kemudian tergelak2 sambil marah2..

Kumpulan yg lain pulak naik..

Menjerit2 dan marah..lps tu gelak2...

Adegan menjerit..marah2..tergelak2 tu berakhir apabila dijerkah oleh warden asrama..

44 comments:

  1. assalamualaikum

    sahabat

    mmg siapa yg tinggal di asrama tu..mcm2 cerita dgr..

    ReplyDelete
  2. La..tak seram ke? akak ni jenis yang berani kot?kalau penakut yang baca mesti nak tidur sorang pun tak berani..hehe

    ReplyDelete
  3. so far saya tak pernah tinggal asrama tapi hampir 80% daripada kawan2 saya yang tinggal asrama mesti mempunyai cerita mereka sendiri..dasyat tak dasyat jer yang membezakannya...hehhe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. hehe, memang la tak takut sebab umur macam kita ni bukan diorang punya target pembaca. cara penulisan/pendekatan pun lain, mungkin tak kena dengan citarasa kita...

    ReplyDelete
  5. hahahaha...
    teringat plak kisah duk asrama dari form 1 sampai form 5..macam2 cite ada..sendiri terkena pon ada..huhu..

    ReplyDelete
  6. Saya ada beli novel ini juga... memang best ^__^

    ReplyDelete
  7. Saya ada beli novel ini juga... memang best ^__^

    ReplyDelete
  8. saya pun Alhamdulillah tak kene benda pelik2 masa kat asrama...

    ReplyDelete
  9. saya pernah dok asrama tapi tak pernah alami benda2 mistik cuma selalu dengar dari org lain..huhu...tapi saya suka baca cerita hantu, tgk cerita hantu, dgr org cerita hantu...errr...tapi kat ofis jumpa sekali huhu

    ReplyDelete
  10. lama dah tak baca buku seram,,

    menabung di sini

    ReplyDelete
  11. citer seram dan asrama tak dpt dipisahkan...

    ReplyDelete
  12. Saya dulu dok kar asrama....paling takut masa histeria....terkejut sangat...tetiba kawan saya kena histeria.... cerita hantu ada juga....sampaikan nak pi toilet pun berteman gara2 hantu penanggal

    ReplyDelete
  13. hihi..kesian si rambut panjang..
    saya pun tak minat cerita hantu atau novel hantu..
    takut mimpi malam..haha..

    ReplyDelete
  14. Cerita akak yang last tu kelakar sangat.

    Aina dok asrama masa peperiksaan SPM je walaupun banyak cerita yg bukan2 tetapi alhamdulillah tak pula terkena kat diri sendiri.

    ReplyDelete
  15. haha.. alhamdulillah..saya pun sepanjang 5 tahun duk asrama tak penah alami kejadian pelik2..

    ReplyDelete
  16. itu dah jadik lumrah asrama kan akk...masih lagi ada senior yang perturunkan cerita pada junior masa minggu suaikenal...

    ReplyDelete
  17. Kisah seram duduk asrama memang mesti ada tak kiralah di asrama mana..

    ReplyDelete
  18. Serupa juga dengan saya tinggal di asrama bertahun2 tapi tak pernah terserempak sekali pun dengan hantu walau tinggal di blog belakang yang berhadapan dengan kawasan bukit yg ada pohon rimbun yg sesuai dibuat cerita hantu...

    ReplyDelete
  19. hahahaha..kawan akak sendiri yg jadik pontianak kat asrama!

    ReplyDelete
  20. Asrama ni unlce tak minat

    Asmara minat le... hhehe

    ReplyDelete
  21. Laaa... igtkan cerita seram full punya, haha. Suspen taw sy. :p

    ReplyDelete
  22. boleh lak sergah org camtu . nasib baik yg real punya x join sama ... heh heh ...

    ReplyDelete
  23. pergghhh terbaek la kak kam... akak suka baca novel yer? kalau idah... baca majalah anjung seri tu jer pun ambik sebulan baru nak habis... hehehe...

    ReplyDelete
  24. Gambar kulit bukunya memang nampak menyeramkan! tapi selalunya macam tu la...indah rupa dari rasa, hehe

    ReplyDelete
  25. dana takde lg koleksi novel tuh.... dana jenis suke baca novel2 seram tp org nyer penakut hheheheh...

    ReplyDelete
  26. selamat berpuasa Kam. berani baca cerita seram bulan puasa ni.. nanti takut nak bangun sahur..hehe

    ReplyDelete
  27. Mentang² rambut panjang, bley plak gurau2 macam tu yerp...hehehe...

    ReplyDelete
  28. Acik pernah dok asrama 2 tahun..ada juga..cerita seram

    ReplyDelete
  29. hehehe.. dok kat tepi tangga tu.. ;)

    ReplyDelete
  30. Saya pun pernah mengalaminya tapi suka aje dengar dan tengok cerita seram. Excited lain macam. Rasa cam nak ajar orang je apa nak buat bila jumpa hantu. Padahal kalau sendiri yang kena, mahu nak minta pengsan siap-siap sebab takut sangat :)

    ReplyDelete
  31. saya tak biasa duk hostel sekolah, dah masuk U baru merasa duk hostel...adelah kisah seram sikit-sikit tu :)

    ReplyDelete
  32. boleh pulak main2 macam tu..haih..gugur jantung

    ReplyDelete
  33. salam k.kamsiah..
    hihi..peminat citer2 seram ker kak?

    ReplyDelete
  34. nih kalo sy memg xla sy nk baca kak..sy penakut

    ReplyDelete
  35. sy ddk asrama lbh dr 10 thn...mcm2 cerita yg penah dgr tp x penah pecaya pun hehehe

    ReplyDelete
  36. teringat zaman duk asrama dulu2..mcm2 cerita org duk buat...tp tak tahulah btl ke tidak...nsb baik takde mengalaminya sepanjang duk asrama.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.