13 April 2016

Rindukan Alex

Alex..kisah sianak kucing yg dibuang dilaman rumah saya
mula2 dia takut2 utk masuk ke dalam rumah
tp dek anak2 saya suka bg makan..
lama2 dia terus membesar,mengemuk
dan jadi penghuni tetap rumah saya
 tabahlah Alex walaupun dibuli anak2 saya

 suka kacau ahli rumah ni mengunakan PC

pernah satu hari..selepas mandi saya masuk kebilik tanpa membuka lampu
bila tangan meraba2 amik kain batik dalam almari
terus terjerit sekuat hati
sbb yg saya raba tu terasa panas dan berbulu

rupa2nya si alex yg sedang landing atas lipatan kain

 setia menunggu....kut2 diberi seketul dua karipap


Akhir tahun lepas..Alex tak bermaya
tak lalu makan..asyik  tido ja

satu hari..kami semua nak keluar rumah utk ke Giant
so saya letakkan Alex diluar rumah
(sambil mengusap2 kepalanya)

Bila balik rumah Alex dah takde
saya taklah risau sbb bila 2 masa ja dia akan masuk kerumah bila pintu terbuka

Sehari..dua hari..
seminggu..beberapa minggu berlalu
sampai sekarang..kelibat Alex dah tak nampak..dah hilang..

Saya pernah membaca kat satu blog
kalau kucing nak mati..
dia akan pergi jauh dari pandangan tuannya
supaya tuannya tak bersedih

betul ke.......??

20 comments:

  1. kat depan rumah saya dah beberapa ekor kucing mati. entah kucing siapa.

    susah juga nak tanam kucing (hatta tikus mati pun ) sebab takada tanah yang gambut.

    kena keluar taman.... korek lubang dalam hutan.

    saya pun tak tahu siapa tuannya...

    ReplyDelete
  2. sedih baca cerita alex.

    mungkin juga betul, dia pergi jauh utk tak nak bagi tuannya sedih
    akak tak pernah bela kucing, jadi takde pengalaman macam tu.

    ReplyDelete
  3. Allah.. remuk redam hati membacamya.. teringat kucing sy yg tak balik2 juga.. huhu

    ReplyDelete
  4. hitam itu menawan. ensem alex! he3..

    ReplyDelete
  5. Salam kamsiah ...
    Hilang cari betina sbb NK mengawan tu... Lps tu tk ingat jln pulang ..

    ReplyDelete
  6. alex bertuah sbb dpt tuan yg sayang padanya....

    ReplyDelete
  7. Alahai meninggalkan kasih pada tuannya Alex ni. Mesti terkenang-kenang kan.
    Kucing anak kakak yg 4 ekor baby seekor dah hilang juga. Hilang jejak.
    Menangis anak kakak sebab dia dah sayang sangat. Sekarang tinggal 3 ekor aje babynya.

    ReplyDelete
  8. SEDIH BACA KISAH ALEX NI...BIASANYA BEGITULAH..KUCING KEJADIAN ALLAH YG CERDIK N MEMAHAMI MRK YG MENYAYANGINYA...

    ReplyDelete
  9. Saya pun ada dengar cerita mcm tu..kucing kalau nak mati akan pergi jauh dari tuannya. Satu lagi yg saya cam kucing kalau sakit akan cari tempat ceruk2 dan gelap2 untuk berlara disitu.

    ReplyDelete
  10. Memang sedih rasa di hati...sebab kucing dah jadi sebahagian hidup saya sekarang....klu ada yang tiba2 hilang...lsgi la sedih

    ReplyDelete
  11. Part raba dalam almari tu yang tak menahan.. boleh bayangkan perasaan masa tu.. huhuhu..

    ReplyDelete
  12. Terbalik pulak dgn kucingan peliharaan CH kat kg dulu kamsiah..
    Kalau nak mati..
    Dia balik juga rumah..
    Nak bagi tahu tuannya..
    Jadi boleh ditanam..

    Hihihi part teraba alex mlm hari.. mahu tak terperanjat ye kamsiah..

    ReplyDelete
  13. Biasanya macam tu la Kak Kamsiah... kalau dia nak mati dia akan pergi jauh jauh ... Si Alex ni sama dengan kucing saya Megat, kalau bukak lappy jer mesti dia yang duduk mengadap.. suka benar dia dengan komputer, palin tidak pun dia duduk melintang atas keyboard

    ReplyDelete
  14. Alex kawin lari kot.... hihi.
    Tapi memang sedih.. saya pun pernah kehilangan kucing secara tiba2.

    ReplyDelete
  15. Orang yang memelihara kucing saja yang memahami

    ReplyDelete
  16. bile dah biasa dengan kite kan..kalau dah tak napok tu memang rasa rindu sangat...

    ReplyDelete
  17. kesian Alex..tiada khabar berita..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.