21 April 2016

Tekanan Darah Dah Turun Sikit..

Isnin lepas saya ke klinik lagi
check tekanan darah
alhamdulillah..
nampaknya ada penurunan sikit
berbanding ketika kunjungan kali pertama dulu
BP 190/100
ni pun kena bebel lagi dengan doktor
sbb hampir 2 minggu ubat dah habis
baru saya ke klinik semula

Saya cuba utk tidak menjamah makanan berikut..

1)makanan kering-ikan bilis,telur masin,udang kering,ikan kering,keropok

2)makanan dalam tin,beger,sosej

3)makanan dalam botol-sos,mayonis

4)belacan,ajinomoto ,santan

alhamdulillah..anak2 takde komplain pun 
tentang rasa masakan..

11 comments:

  1. Sejak mak SA sakit...kami semua makanaa ikut diet mak..tak sesekali makan lain dari yang lain...tp tu la..darah SA plak yang naik..165/110...HADOIII

    ReplyDelete
  2. Pantau sekerap mungkin inshaAllah teringat nak jaga permakanan...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah ..
    Dah ada penurunannya sikit Kamsiah..
    Semoga terus diberikan kesihatan yg baik ye Kamsiah..
    Semalam CH gi check Thyroid pun darah bacaan thyroid pun naik balik..

    ReplyDelete
  4. Tinggi tu kamsiah...Semoga akan terus menurun dan stabil.
    Akak dah lama mkn ubat darah tinggi tapi skg akak dh kurang kan...biasa cek pun dh ok.
    Kalau dah biasa makan apa yg kita pantang tu ,rasa macam biasa je.

    ReplyDelete
  5. Reading 169/93 memang masih tinggi lagi sebab biasa utk kita dalam 120/80
    Tapi itulah pemakanan yg buat jahat. Harap dah makan ubat boleh turun lagilah..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah..semoga semakin baik bacaannya..
    saya pun kena banyak pantang makan..

    ReplyDelete
  7. Alhamdullilah. ada dah penurunan sedikit. semoga sentiasa sihat kak :)

    ReplyDelete
  8. Bab nak berpantang tu yang sukar sikit....hubby saya kalau darah naik selalu salahkan saya sebab masak itu ini...hehehe..terukkan. Dia tak mau pantang makan marahkan tukang masak pula...

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah dah turun sikit..kena isaha lbh lagi kak biar turun lagi byk..akk darah tgi saya pulak darah rendah kak..huhuu

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.