20 April 2016

WW :Coklat Gambir

Dizaman kanak2 dulu
tiap kali emak kekedai runcit
saya pasti memesan 'coklat gambir' ni
(padahal gambir pun tak pernah tgk)
(di kelantan..gula2 dipanggil cokelat)

sekarang pun masih ada lagi haw flakes ni
digunakan utk buat  kek dan segala macam
yg best tu..rasanya masih tetap sama
cuma harganya dah berbeza

17 comments:

  1. sukaa..rasa masam2 manis...buat kek lapis pun suka..

    ReplyDelete
  2. masa kecik2 SA selalu makan ni...selalu beli...asam kan...

    ReplyDelete
  3. Dulu suka beli sebab harganya 10 sen jea..

    ReplyDelete
  4. dulu-dulu inilah kudapan kan kak kamsiah, sedap je masam-masam manis.ana kalau makan susun banyak2 baru ngap hihi :)

    ReplyDelete
  5. kitorg paggil cekelat asam...skank dh mcm mcm bntuk, ada yg dpotong petak2..tetap suka yg dlm bungkusan gini...

    ReplyDelete
  6. Kedai runcit taman kakak masih jual tau Kam
    Tapi itulah anak kakak kata utk buat kek asam manis dia tak tahu mama dia dulu beli ini utk jajan kat sekolah:)

    ReplyDelete
  7. Akak masa budak2 dulu kata asam duit2 .
    Skg ni kalau teringin beli juga ...tapi ada saiz yg lebih besar rupanya.

    ReplyDelete
  8. itu rupanya coklat gambir ya...ingatkan gambir serawak dijadikan coklat heh..heh..

    ReplyDelete
  9. lama sangat tak tgk benda nie..ehh nak panggil ape eh..gula-gula? asam?

    ReplyDelete
  10. oo coklat gambir ye kamsiah..acik panggil asam je

    ReplyDelete
  11. Dulu-dulu kami yang tinggal di Sabah pun dapat rasa makanan ni...memang terkenal satu Malaysia masa tu...sekarang ni jarang dapat jumpa...

    ReplyDelete
  12. eh betul kak...suke jugak coklat gambir ni...masam2...cair kat mulut...tapi dulu jarang beli sebab mak lieya suke buat kek lapis masam manis so stok coklat gambir ni selalu ade dlm esbok...cilok jek seketul ekekekeekekek

    ReplyDelete
  13. lamanya tak makan nieeee! susah dah nak jumpaa. atau saya yang tak mencari.. hhihi

    ReplyDelete
  14. Dulu2 makan sangat la coklet ni.Kak panggil coklet duit.

    ReplyDelete
  15. hah!hah! makanan zaman muda2 dulu

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.