14 April 2014

10 Pantai Tercantik Di Asia

Pantai2 di Malaysia
tak tersenarai sbg pantai
yg tercantik di Asia

Ia dimonopoli oleh India,Thailand dan Filipina

10 pantai tercantik di Asia

1) Pantai Agonda,Gao India
2) Pantai Cavelossim,Cavelossim,India
3) Pantai Radhanagar,Pulau Havelock,India
4) Pantai Nai Harn,Karon,Thai
5) Pantai Phra Nang,Krabi,Thai
6) Pantai Railay,Thai
7) Pantai Secret Lagoon,El Nido,Filipina
8) Teluk Yalong,Sanya,China
9) White Beach,Boracay,Filipina
10) Pantai Yapak,Boracay,Filipina


Pantai2 di Malaysia tak cantik kah?
ni Pantai Irama ,Bachok,Kelantan


yg ni kat Gertak Sanggul,Penang
maaf cakap..pantai2 kat penang tak layak utk mandi

pantai batu burok,terenganu
pasir pantainya sangat halus,putih dan gebu

40 comments:

  1. ooo x ada pun pantai malaysia erk....pantai kat india mcm kurang popular jer...jarang dengar...thailand, indonesia biasa la

    ReplyDelete
  2. rasanya pantai-pantai di Malaysia pun ada yang cantik juga..macam di sebelah Sabah @ pulau-pulau di Terengganu..

    ReplyDelete
  3. pelik betul senarai tu. Pantai Tanjung balau, desaru sy rasa paling cantik kalau semenanjung. Tu belum lg pantai2 kat pulau2. Tioman pun cantik sangat. mesti yg tulis tu org india. hehe

    ReplyDelete
  4. Pantai Malaysia cantik tapi sayangnya penuh dengan sampahh...frust betul :((

    ReplyDelete
  5. Pantai kat Malaysia selalu di komersilkan, sebab tu jadi tak cantik..sudah hilang keaslian. Dah tu orang kita suka buang sampah merata-rata..sakit mata tengok.

    ReplyDelete
  6. Pantai2 di Malaysia terlalu cantik sebab tu xtersenarai! Kalau tidak pasti top 10 tu semua kat Malaysia... :)

    ReplyDelete
  7. a'ah...angah pun pelik pantai kat malaysia ni tak tersenarai...
    langkawi patut tersenarai...

    ReplyDelete
  8. memang cantik pantai2 tu....

    singgah menabung kat sini....

    ReplyDelete
  9. Pantai kat Malaysia pun tak kurang cantiknya, macam kat Pulau Redang, Perhentian, dan pantai2 di sabah.Org yang buat senarai tu mungkin tak pernah datang pantai Malaysia kot.

    ReplyDelete
  10. der terbaca kat majalah mana tah.. tuler kan .... Malaysiapun der jer pantai menarik...

    ReplyDelete
  11. salam kenal...banyak2 pantai2 cantik yg bersih n boleh mandi manda di terengganu...

    ReplyDelete
  12. Pantai batu Burok pun bahaya juga untuk mandi manda.

    ReplyDelete
  13. pantai negara kita lagi cantik kan kak,
    nice picca :)

    ReplyDelete
  14. kedah pun sama jugak. pantainya berselut. cuma langkawi je lah yang boleh mandi kan?

    ReplyDelete
  15. Pantai2 di Malaysia di segi fizikalnya cantik, yg jadi tak cantik ialah pencemaran banyak sangat, alam sekitar tak terjaga. Kalau di Kedah dulu Pantai Merdeka cantik juga tapi sekarang tempat mandi semakin sempit dan kotor pula. Cuma pantai Langkawi masih cantik walaupun tak masuk klas dunia tapi sekurang-kurangnya ada juga tempat percutian...

    ReplyDelete
  16. rsnya kalau kat m'sia pantai pulau yang lebih cantik..pantai kita bykkannyer kotor jer..

    ReplyDelete
  17. apa kriteria cantik pada pandangan mata dorang agaknya..

    ReplyDelete
  18. Pantai2 di Terengganu amat cantik...mcm pantai Penarik..Pantai Rhu Sepuluh...pantai2 kat pulau2 di Tganu lagi lah cantik....Pantai2 di pulau2 di Sabah, pun c antikkkk

    ReplyDelete
  19. apa kriteria cantik pada pandangan mata dorang agaknya..

    ReplyDelete
  20. Makchaq suka sangat pantai sebab teringat masa kecik2 ...
    pantai kita masalahnya bila ramai.pengunjung jadi kotor.....sedih....

    ReplyDelete
  21. pantai irama dekat ngan umah saya.. sekarang dah kurang cantik

    ReplyDelete
  22. Subhanallah... cantiknya gmbr2 pantai. Di Malaysia ni kan mmg bnyk pantai2 yg cantik.. mungkin pada pandangan pemerhati tu semua masih belum berkenan kat pantai2 di sini rasanya.. hmmm

    ReplyDelete
  23. Pantai-pantai kita pun cantik, tengok lah Tioman dan pantai-pantai di sebelah Sabah sana.
    Kadang-kadang penyenaraian tu atas faktor2 lain jugak, mungkin tempat kita ni untuk mandi manda perlu 'berpakaian' walaupun kadarnya minima, di tempat2 tersebut kebanyakannya bebas. Tambah-tambah di Krabi dan Phuket. Dalam koleksi skodeng saya di Krabi Beach dan Phuket byk yang kena off the record atas faktor itu lah...
    MUNGKIN ini satu sebabnya kita tak tersenarai..

    ReplyDelete
  24. dah nasib malaysia lah . ada pantai tak berapa nak cantik ...

    ReplyDelete
  25. salam kamsiah ..
    ketiga tiga pantai yg kam paparkan aby sampai dah ..
    batu feringgi dan pulan langkawi yg banyak pantai cantik pun tk tersenarai yer ..

    ReplyDelete
  26. Salam. kajian dari mana ni? Macam bias je. Haha

    ReplyDelete
  27. pantau malaysia pun tak kurang cantiknya :)

    ReplyDelete
  28. byk yang cantik2 kat malaysia ni & byk juga yang cantik2 tapi tak bersih huhuhu

    ReplyDelete
  29. Kamsiah! saya nak minta tolong, ada sorang follower saya tu (184)... saya dah gi ke blog dia... saya musykil sikit la... samada dia tu Yahudi or dia try nak mendakyah saya dengan agama yang di anutinya... Nanti kawan2 lain ingat saya pengikut dia plak.

    ReplyDelete
  30. Kat Malaysia pun banyak Pulau2 yang cantik2 ;D

    ReplyDelete
  31. sayangnya pantai kat malaysia takde dalam list..tapi rasanya kalau compare pulau mungkin kita ada ranking kak..hehehe

    p/s: Follow sini...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  32. Teringin sgt nak pergi ke pantai n pulau yg cantik n indah yg tak terungkap dgn kata2....

    ReplyDelete
  33. Dah lama tak ke pantai.. rasanya kita kena sama2 promosikan pantai Malaysia yang ada juga cantik ni..

    ReplyDelete
  34. salam k.kamsiah..

    huhu...pantai yg paling cantik cma pernah pergi mase ke pangkor dulu..tp itu dulu..6 tahun sudah..skrg tak beberape nk cantik.. huhuuuu

    ReplyDelete
  35. pantai sbelah penang mmg gitew kak.
    dulu sy suka lepak kat tepi pantai dkt sg batu.

    ReplyDelete
  36. I suke kan pantai segigi lombok indonesia and pantai pendawa beach di bali indonesia..lg cantik d sna..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.