08 April 2014

3 Produk Pelangsing Badan Beracun

Petikan dari Berita Harian hari ni

Orang ramai dinasihat menghentikan segera pengambilan
produk pelangsing badan ‘Collagen Slim’, ‘Beautiful Body Slim’ dan ‘Figure Up’ 
kerana didapati mengandungi bahan racun berjadual sibutramine.
Sibutramine adalah ubat terkawal yang digunakan untuk rawatan obesiti 
tetapi pendaftaran ubat mengandungi bahan terbabit 
ditarik balik di Malaysia pada 23 Disember 2012 
kerana peningkatan risiko kesan advers kardiovaskular. 

 ‘Collagen Slim’, ‘Beautiful Body Slim’ dipromosi dan 
dipasarkan melalui internet untuk kecantikan serta penurunan berat badan.





Saya masih teringat kawan/jiran
yg meninggal beberapa tahun lepas
dek mengambil ubat pelangsing selama bertahun2 lamanya..

31 comments:

  1. berhati-hati dalam memilih..kesannya cepat tapi membahayakan kesihatan..
    harap pengguna bijak memilih..
    Sura hanya yakin dengan produk Shaklee jer..produk dah lama dipasaran dan pembuatannya melalui prosuder seperti farmasi..

    ReplyDelete
  2. sbb tu dana dh lama tak cube mkn apa2 produk keseliman... satu tak semestinya berhasil pastu duit lak kene kuar lebih....

    ReplyDelete
  3. ramai yg sanggup berhabis wang sia2 kerana nak cantk..

    ReplyDelete
  4. berhati2 bila menggunakan produk pelangsingan...

    ReplyDelete
  5. Itulah jadinya bila ramai yang cari jalan pintas untuk langsing cepat kerana kebanyakan mereka nak langsing tapi malas untuk bersenam dan berdiet. Tapi jalan pintas nak langsing itu silap-silap perkiraan boleh menyebabkan jalan pintas ke batu nisan....

    ReplyDelete
  6. assalam kamsiah..acik memang sedang mencari..berat dah naik bagi dipam2..
    tapi doktor kata..faktor usia.tak galakkan makan apa2 pun ubat untuk kurus..tu yang bertahan je tak beli apa2 pun lagi

    ReplyDelete
  7. nak cantik punya pasai..huhu..biar gemuk janji sehat..(T T)

    ReplyDelete
  8. Saya mmg tak berani amik ubat gini. Dlm masa sama, pun tak rajin jaga makan & senam..camne bdn tak montel. :)

    ReplyDelete
  9. rietta mmg xyakin dengan produk...rietta lebih yakin kepada diet seimbang dah juga senaman...sebab pernah tdgr dlu aktis di singapore smpai rosak hatinya....sangat takut...

    ReplyDelete
  10. berhati hati makan ubat yg bukan dalam kawalan. nak cantik punya pasal..lain jadinya nanti..

    ReplyDelete
  11. akak Tak pernah ambil produk pelansing.. takut cam ni lah kan Kamsiah..

    ReplyDelete
  12. Ya Allah memang menakutkan, sy pernah tersalah guna kosmetik kak..smp sekarang sy trauma..ubat apapun sy takkan beli walaupun katanya dpt pengesahan KKM..saya rela tak cantik sgt asalkan sihat

    ReplyDelete
  13. gambar yang last tu macam biasa nampak jer.

    ReplyDelete
  14. kalo tak tengok dengan betoi... kang tak pasei2 mudarat diri sendiri.... kurus le cara semulajadi... bersenam....dan jaga pemakanan...

    ReplyDelete
  15. Sy memang tak berani dengan ubat-ubat segini.Lagipun sy ni ada athma memang sensitif sangat dengan ubat-ubatan.
    Lepas kena denggi hari tu, bdn dah makin turun. Nak cuba mentain secara alami.

    ReplyDelete
  16. Bahaya kan kalau ambik ubat sebarangan ni..

    ReplyDelete
  17. Ya Allah... menakutkan betul. Biarlah kita kurus dgn cara yg sihat lg berkat

    ReplyDelete
  18. Belum lagi pernah guna produk pelangsing. Tapi info ini cukup baik utk mereka yg memerlukan agar tidak tersalah pilih.

    ReplyDelete
  19. memang ada yg terlampau obsess nak kurus, sbb nak cantik, org cantik mesti kurus..mcm2 produk di pasaran sbb permintaan banyak..

    nak cepat kurus - cepat turun, cepat jg naik kan..biar lambat, asal selamat..

    ReplyDelete
  20. berpuasa jer la kamsiah ..
    badan pun boleh kuruz,
    RM pun tk banyak guna ..

    ReplyDelete
  21. alhamdulillah , saya x pernah ambil ...

    ReplyDelete
  22. Thanks for your advice, we need be carefully.
    Saludos,
    Ale
    Costa Rica

    ReplyDelete
  23. salam k.kamsiah..

    huhu..cepat kesannya maka cepat jgk la rosaknya buah pinggang ni.. :(

    ReplyDelete
  24. Takziah pada kawan yang meninggal tu. Memang kalau nak langsing, kena buat cara manual je. Kalau makan-makan ubat ni selalunya banyak effect

    ReplyDelete
  25. Betul tu bahaya sangat ubatan yang segera nii
    lebih selamat excersise dan cara pemakanan yang sihat dan berkhasiat..

    ReplyDelete
  26. Bahayakan produk-produk macam ni..kena hati-hati..

    ReplyDelete
  27. ermmm.. kiter tak berani nak ambil sebarang ubat2an untuk kurus... kalau nak kurus puasa, kurangkan makan atau swimming jerr...

    ReplyDelete
  28. bahayanya...noe mmg la jenis tak berani nk ambik ubat2 pelangsing ni...takut risiko2 mcm ni la...kita x tau side effect pada badan kita...

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.