08 October 2014

Google Street View Map

 Seronok,kan main cari2 rumah kat google street view map

Pengumuman oleh Google Malaysia bahawa hampir 90 peratus imej
 pemandangan yang didapati di sepanjang jalan-jalan semenanjung Malaysia
 boleh dilihat di laman peta Google Street View

Biasalah...berbagai pendapat..
ada pro..ada kontra..

Teknologi tak salah
tapi manusia yg sering menyalahguna teknologi


Saya lebih melihatnya dari sudut positif
sebabnya saya boleh menjelajah keseluruh pelusuk dunia
dgn aplikasi ini hehe

saya tergelak bila terpampang gambar
jiran yg dok meniaga goreng pisang ni

 sekolah rendah
dan sekolah menengah

Mengikut undang2,Google harus mengaburkan muka individu /no plat kenderaan
yang dipaparkan dam street view

pakaian yg disidai atas gate rumah saya jelas kelihatan
nasib baik tak sidai spenda haha

34 comments:

  1. Nasib baik saya sempat cat tembok pagar rumah raya tahun lepas, nampak la senonoh sikit bila masuk dalam database google ni...

    ReplyDelete
  2. Betul kak.. ada pro & kon dlm apps ni.. kalau kita guna cara +ve maka betul lah ia.. mcm tu jg sebaliknya.. kalau semata2 nak carik spenda kat gate rumah org.. tu dah -ve jdnya.. hahahahaha

    ReplyDelete
  3. seronok kan? boleh jalan-jalan seluruh dunia

    ReplyDelete
  4. Semoga perkara2 -ve dapat dihindarkan..ambil yg baik..

    ReplyDelete
  5. Saya juga suka melihat sesuatu dr sudut positif walaupun ada negatifnya. InsyaAllah...kalau kita yakin pd Allah...Allah akan pelihara kita dari sebarang musibah.

    ReplyDelete
  6. dunia semakin canggih, mana tau satu hari nanti dapat view kedalam rumah palk...haha sudah..

    ReplyDelete
  7. Kakak kali pertama tahu melalui kawan blog juga JunAina. Sekali tengok rumah kakak nampak kain pelikat dan baju tidur yg Mak Zah sidai jelas. Pokok betik pun nampak - gelihati.

    Betapa canggihnya kan..

    ReplyDelete
  8. Rumah saya tak dapat di capai oleh Google View...Even bumbung rumah pun tak nampak. Saya suka.

    ReplyDelete
  9. sk air merah ke tu? dekat larr umah akk ngn kolej mara erk...
    2 minggu lagi rietta akan berkampung kat sna...dalam dua tga minggu jugak la...

    ReplyDelete
  10. hehe...asal jgn salah guna sudah kan kamsiah..

    ReplyDelete
  11. harap2 kita semua dpt menggunakannya dgn bijak...

    ReplyDelete
  12. Teknologi semakin canggih, tahap kerahsiaan semakin meniipis...Mula-mula guna google map boleh view rumah, lepas tu boleh view bilik-bilik dalam rumah termasuk bilik tidur dan bilik mandi...

    ReplyDelete
  13. Salam Kak,

    Di Malaysia baru je ada benda ni. Tapi di luar negara dah lama ada. Saya selalu ushar rumah di Perth hihi.. Sampai terjumpa rumah Kak Mynn Lemongrass.. :)

    Kadang pegi jenjalan di Central Park, New York City hihi.

    ReplyDelete
  14. salam aidiladha kamsiah...
    zaman semakin canggih semuanya dihujung jari ,cuma ramai juga yang salahgunakan ke arah negatif.

    ReplyDelete
  15. that day my brother hantar image rumah kami... langsr pun boleh nampak ha... itu la ada pro and cons nyer, yang saya suka benda ni senang nak cari direction untuk tempat tuju sebab saya ni jenis prefer tengok landmark dari ingat nama jalan.

    ReplyDelete
  16. dana cari alamat umah kt kg tp tak dpt lah kak... agaknyer sbb nun kt kampung kot, paling kuat jumpa sekolah rendah je.... itu pun rasa heppy hehehe...

    ada positif n negatif jgk kan, utk org yg niat jahat n mencuri lagi lah mereka suke app nih...

    ReplyDelete
  17. Betul kak, ada pro dan kontranya streetview ni. Saya google alamat rumah nampak luas pandangan mata ni kereta suami saya. Nasib baik saya tak sempat intai balik pintu rumah masa mereka dok merakam. Hehehe.

    ReplyDelete
  18. kain yang bersidai di pagar rumah saya nampak jelas...
    saya rasa tak de privacy plk, kamsiah

    ReplyDelete
  19. Fikir yang baik-baik je bila guna aplikasi tu.. ;)

    ReplyDelete
  20. agak2 kalau gambar org berkemban, mandi manda kt pantai/sungai, dia nak tayang jugak kaaa walaupun muka dia blur? cesss..

    takpe ah, nak g stalker rumah ct norhaliza jap. hohoho.. ;p

    ReplyDelete
  21. tak dapat balik kampung, dapat tengok rumah pun jadilah... hihihi

    ReplyDelete
  22. Aplikasi ni mmg baik tp tulah.. Ada yg siap pesan klu ibu bapa ada anak2 remaja perempuan jngn hairanlah klu rumah slalu kene skodeng dgn budak2 lelaki ehehee.. sabar je lah.. :D

    ReplyDelete
  23. Canggih sungguh..sekarang..haritu saya pun duk menggodwk google street view nih...serinok jugek...

    ReplyDelete
  24. Nasib baik tak sidai spender... hahaha...

    Ada yang tak berapa tepat. Saya try cari gambar rumah saya, tapi gambar rumah selang 3 rumah yang keluar... huhuhu...

    ReplyDelete
  25. betul tu kamsiah...saya setuju pendapat awak..teknologi ada kebaikan dan keburukan...cuma terpulang pada individu nak apply macam mana...jemputla ke blog saya.

    ReplyDelete
  26. patutlah gambar lain macam ja ..google map..rupanya. jelas juga kan..
    Haha kalau macam ni susah lah nak menyorok, kedapatan juga. Hakikat sebenarnya nak sorok mana ada Allah melihat kita kan..hebatnya kuasa Allah.
    Subahanallah..yg meniaga tu tak apa halal usaha murni..

    ReplyDelete
  27. saya jadi sakit jiwa bila ada org upkan kat wall fb saya lokasi rumah saya . bila klik , keluar alamat lengkap !... grrr

    ReplyDelete
  28. Time dia ambil tu musim kering kat rumah kak..tak cantiklah garden tapi boleh nampak buah pelam gayut2 depan ruman. Yang syoknya image kereta google terpampang jelas dalam cermin kereta kami. hehee...

    ReplyDelete
  29. hihi masa kuar apps ni saya terus cari rmh sendiri la. memang sebijik sejibun. Google rmh abah kat kg not found. Terus cakap dgn suami. Anything happen kita boleh lari rmh abah. hihi the best part is kalau g open house or kenduri taip alamat dah boleh tau lokasi sbnar berbanding google map.

    ReplyDelete
  30. hehehe bila tgk rumah sendiri, rasa nk tergelak dlm hati !

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.