22 October 2014

WW : Putih

Warna putih  melambangkan kesucian dan ketulenan.

Mereka yang sukakan putih adalah orang 
yang dilahirkan ke dunia dengan sempurna 
 banyak orang mengagumi anda kerana sifat anggun dan moral anda yang tinggi...
putih sering dikaitkan dengan pembersih dan suci, 
tak pernah angkuh,
 senang menolong orang, jujur, rendah hati,
 sopan santun dan banyak lagi perkara yang baik baik...
 orang yang sukakan putih adlah orang yang bersih fikirannya
dari prasangka serta hidup bertawakkal...










Dan kita  akan kembali kepadaNYA dengan pakaian putih...

37 comments:

  1. putih pun berkaitan dgn kematian..kbetulan hari ini jiran saya mninggal dunia..

    ReplyDelete
  2. yeah.. setuju. rumah sy ada pic no 2,3,dan 4. harum baunya

    ReplyDelete
  3. salam pagi...putih yg menenangkn jiwa...

    ReplyDelete
  4. Putih itu melambangkan kesucian. Sebab itu bila meninggal kita dikafankan dengan kain putih. Tapi anak-anak saya tak suka baju putih, kata mereka cepat kotor. Bila naik kereta putih di rumah tak apa pulak...

    ReplyDelete
  5. saya suka putih, merah, hijau... hehehe cantik bunga2 2... dari taman sis ke? kebanyakkn bunya2 yang wangi2...

    ReplyDelete
  6. lawa..cantik..subahanallah lukisan alam...hebat tak dapat ditandingi lukisan alam ini...

    ReplyDelete
  7. cantik koleksi bunga putih2 ni... tingat my MiL, dia suka sgt putih, dulu rumah KL serba serbi putih, takut saya nak duduk duduk hahaha.

    ReplyDelete
  8. teringat pokok bunga melur di kg ... putih lambang kesucian n pakaian terakhir kita ...

    ReplyDelete
  9. bila salji sana sini, tenang aje rasa.... Walau sejuk menggigit, hati tetap gembira tgk pemandangan yg cantik.... Hebat sungguh alam ciptaan Allah....

    ReplyDelete
  10. saya tak lah berapa suka warna putih.. tapi.. tak bermakna saya tidak ada ciri-ciri di atas.. hehehe...

    ReplyDelete
  11. I like so much this flowers.
    Abrazos muy ruidosos desde Costa Rica.

    ReplyDelete
  12. Seorang anak itu di lahirkan kedunia ini bak kain putih ...suci...bersih....
    Orang tuanya lah mencorakkan...samada menjadi merah biru hijau dan sebagai nya ...

    ReplyDelete
  13. Yang pastinya kain kapan berwarna putih, sya belum lagi boleh memakai kain telekung warna warni trend sekarang....

    ReplyDelete
  14. saya suka dengan bunga!
    betul tu, putih melambangkan bersih =)

    ReplyDelete
  15. mendalam sungguh maksudnya..
    putih lambang kesucian kerana sedikit terpalit warna lain ia sudah tidak cantik dan tidak seputih dulu

    ReplyDelete
  16. Lahir putih kembali nanti pun putih.... tp Cikna suka pink...^_^

    ReplyDelete
  17. Oh, these flowers are so beautiful!!! Autumn is running fast here in my area and you have that georgeous bloom!
    Thank you for sharing
    Elisabeth

    ReplyDelete
  18. Salam jumaat. Hee saya pun suka warna putih.

    ReplyDelete
  19. Putih lambang kesucian. Ana suka kalau ape2 waner digandingkan dengan putih. Nampak lebih anggun. ^_^

    Singgah sini, salam perkenalan.

    ReplyDelete
  20. Subhanallah.. cantik2 bunga tersebut.. ;)
    warna putih mendamaikan hati..

    ReplyDelete
  21. Subhanallah.. cantik2 bunga tersebut.. ;)
    warna putih mendamaikan hati..

    ReplyDelete
  22. Memang cantik warna putih. dami dan tenang je tgk..lagi2 flora warna putih...awesome! :)

    ReplyDelete
  23. Rasa sejuk dan nyaman sangat tengok bunga-bunga putih bersih ni. Cantik-cantik pula tu..

    ReplyDelete
  24. sekali lagi datang jenguk..benar2 tercuja melihat keunikan sang bunga..

    ReplyDelete
  25. saya sukaaa bunga-bunga putih yang wangi wangi!!

    ReplyDelete
  26. Lady pun suke warne putih.. putih itu indah..

    Akak, still remember me?

    ReplyDelete
  27. putih tu suci bersih lah, KA suka juga.. done nuffnag sini

    ReplyDelete
  28. salam k.kamsiah...
    kaler putih jatuh no 3 selepas biru dan hitam..
    err..maksud cma kaler peberet cma.. ehehe :)

    ReplyDelete
  29. Putih itu suci...
    Ssh nye nk jaga putih tu

    ReplyDelete
  30. suka warna putih jugak tapi tak sesuai nak kenakan pakaian warna putih. hihi

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.