29 January 2014

Saya Bukan Sombong

Bila  org datang follow blog kita
pasti kita membalas kunjungannya
dan follow kembali blognya
baru fair,kan..

tapi masalahnya..
Tiada Link Blog di Profile Blogger

ni antara beberapa follower saya
yg saya tak boleh follow mereka kembali
(cari kat komen pun tak jumpa mereka)




Mungkin ada antara blogger
terlupa 'tick show my profile'


Pergi kat Dashboard blog anda
Klik Blogger Profile

Akan keluar mcm ni
Klik Edit Profile



Tick dikotak Show My Profile. Save
Jika saya tak follow kembali
bukan kerana tak sudi tp anda tak boleh dijejaki...

50 comments:

  1. betul tue anum pun sama banyak yang follow tp x de link

    ReplyDelete
  2. betul tu kak, kadang2 bila berhadapan dengan situasi yang macam ni kita tak boleh nak follow balik atau balas komen..saya setuju, jadi pada mereka2 ini mohon tinggal link di kotak komenlah kan?

    ReplyDelete
  3. Salam K.Kamsiah..
    huhu..samela..ramai follower baru yg cma tak dapat nk follow balik sbb mereka tak letak link..
    saya tak sombong tauuu :(

    ReplyDelete
  4. assalam kamsiah..sama la..acik pun tak dapat nak follow semula..

    ReplyDelete
  5. biase terjd pd blogger2 baru..the same problem y syy hadapi..=)

    ReplyDelete
  6. Betul lah kamsiah... akak pun masalah yg sama, masalah lagi satu yg follow tu guna circle.. lagi akak tak tau nak follow camne... smpi skrg tak boleh link dgn papamifz tu huhu :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. circle..google plus tu..patutnya kena letak 2 pilihan..sbb bkn semua blogger aktifkan google plus (mcm saya)

      Delete
  7. Nak buat lagu mana...harap2 depa tengok tutorial ni.
    I followww....abang SY, sinar fm hehehe

    ReplyDelete
  8. sokong!kdg2 mmg susah nk cari jejak org yg follow..blog niesa lak jenis xleh nak follow blogskin yg pakai button follow yg terapung tu..hukhuk

    ReplyDelete
  9. SA menghadapi masalah yang sama..sebab tu x dapat nak jejak diorang dan follow balik...

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum kak Kamsiah. Uji selesai follow di sini
    selamat berkenalan.

    ReplyDelete
  11. Bagus juga Kamsiah buat n3 ni... saya pun ada juga beberapa orang follower yang saya tak boleh nak ikut balik sebab tak ada linknya... harap-harap para blogger yang dah pernah follow blog blogger lain... tapi blogger yg mereka follow tu follow mereka balik... lepas ni check link mereka... Betul! bukan tak nak follow mereka tapi tak dapat capai linknya.

    ReplyDelete
  12. saya pon hadapi masalah yg sama.... nak wat camana dah xder link nak jejak kan...kalau mereka ada tinggal komen boleh juga terjah

    ReplyDelete
  13. Saya pun hadapi perkara yang sama walaupun saya takde follower yang ramai... Huhuhu...

    ReplyDelete
  14. Betul lh Kam, memang ada yang tak dapat jejak kan. Bagusnya Kam bagi tutorial macam ni, dapat juga membantu...

    ReplyDelete
  15. Saya juga dah banyak kali mengalaminya. Harap mereka yg berkenaan terbaca tutorial Kam...

    ReplyDelete
  16. samalah saya pun
    cuma saya punya initiave, saya akan letak link
    sekali ke blog saya
    macam dekat bawah bagi senang orang nak cari

    Diari Seorang Mama

    ReplyDelete
  17. kdg2 bila klik kat nama tu, akan terus ke google+...

    ya, betul, kita kena meraikan visitors, tapi kalau tak bagi alamat, cammana nk pergi ziarah..

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum.. salam perkenalan juga dari Ros :)
    iye, kadang-kadang Ros pun ada jumpa yang macam tu..

    ReplyDelete
  19. Sama laa...sy pun kkdg ada jgk hadapi masalah nak folo kembali. Sama..
    Kalo dia sekali jer dtg bg komen...sy pun buat tak tau jer wlpn sy pun bkn sombong, hihi. Tp kalo dia datang berkali2 buat komen...tak tau nak jejak tang mana...baru sy akan buat nota khas utk dia kot2 dia masuk terbaca pulak kan..hihi..

    Tu laa...sy pun tak aktif ngan gugel+ tu...apa ye fungsi dia??

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum,
    alamak kak..... minta maaf ye kak, tak sangka pula 'saya' muncul dlm entri kak kamsiah.
    saya ni blogger 'kecik' je... masih 'hijau'... tak sangka lah pulak, blogger hebat2 ni... sudi nak jengah blog saya.... lagipun saya bukanlah aktif berblog ni... saja suka2 dan bila ada masa je... ok.
    inilah saya... http://ummiaishah2278.blogspot.com/
    harap kak kamsiah puas hati dan tak terkilan sangat dengan saya.. minta maaf ye kak..

    ReplyDelete
  21. Smalah kita kak, yg guna google plus pun saya tak boleh nak masuk link depa.

    ReplyDelete
  22. mama tak reti nak buat begitu, sebab mama guna google +

    ReplyDelete
  23. hahahaha..saya pun alami masalah yg sama..kadangkala nak baca blog org yg rajin mengomen blog saya, takda pulak link nya

    ReplyDelete
  24. betul tu akak..sy pon selalu terjadi macam tu..nak follow balik tapi takde link kat profail..
    nasib baik sy ada cbox..mudah nak kunjung balas rakan blogger yg sudi singgah :)

    ReplyDelete
  25. nza pn slalu alami situasi yg sama..langsung xleh nk jejak....

    ReplyDelete
  26. Kadang2 saya pun sama… ada yg kita tak boleh terjah balik… btw, nice tutorial.. nanti kalau ada org tanya, saya boleh beri link blog akak :)

    ReplyDelete
  27. klu blogger profilenya ada link google+ , saya masih blh cari lagi . Yg sedihnya link google+ pun x de . minta maaf jer la x dpt follow back .

    ReplyDelete
  28. Haha... bagus akk buat entry ni. Ramai blogger yg tak alert pasal benda ni. Nanti kata kita pula yg sombong..

    ReplyDelete
  29. timekasehlar mak follow wak dan selalu komen2 blog wak yg ituuu.,ehHHee

    ReplyDelete
  30. Btul....rietta pown ada jugak jumpa masalah yg sama...tapi klu link yg dorg follow tu xbnyak, rietta tgk stu stu...kdg kdg salah satunya adalah blog dorg...tpi klu dorg dah follow byk sesangat...hehehe....xdaya rietta nk click stu stu...

    ReplyDelete
  31. skrg profile dh lain..makin susah..huhu..

    #minggu depan family mai sini..

    ReplyDelete
  32. ada orang kata kat akak sombong ke?
    akak ramah :)
    saya pun kadang-kadang ada yang tak terfollow semula,
    tapi insha Allah saya akan masuk bloglist
    yang tu lebih berkesan :)

    ReplyDelete
  33. yups, masalah yg sama dihadapi di sini.
    mungkin ada antara blogger yg belum mahir main dgn function2 dlm blog ni kot.

    ReplyDelete
  34. Byk info follower link ni...akan jadi future reference

    ReplyDelete
  35. Assalam,

    Saya pun macam tu. Hairan juga tak sudi ke dia kita visit dia pulak...?

    ReplyDelete
  36. Saya pun hadapi masalh yg sama.... Takde link nk follow balik... Kadang2 sy google jumpa, kdg2 tak....

    Saya singgah dan follow semula....

    ReplyDelete
  37. betul tu kak......bila kita nak balas kunjungan balik takde link lah pulak.....huhu

    ReplyDelete
  38. haah...x perasan pasal kotak profile tu... huhuhu... bagus jugak buat entry ni... :D

    ReplyDelete
  39. Saya pun hadapi masalah yg sama jugak...tak dapat nak terjah balik...

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.