19 July 2013

Bunga2 Desa


Bunga2 yg terdapat disekeliling rumah
dikampung
walau takde nilai komersial
tp cantik dan menyerikan laman


kesidang

bunga kangkung

senduduk

tak tau apa nama bunga renek ni

rossele


bunga semalukah??
bukan...
bunga petai belalang kah?
bukan kut

sbnrnya saya pun tak tau namanya hehe


cempaka putih

ni pun tak tau namanya..

kenanga




31 comments:

  1. bunga kesidang.. erm. macam pernah dengar kisah di sebalik bunga tu. tapi xingat plak kisah apa

    ReplyDelete
  2. Salam Kam..
    tengok bunga-bunga ni, mengingatkan suasana di kampung masa kecik2 dulu,rindu pulak rasanya.

    ReplyDelete
  3. Kakcik suka bau bunga kesidang tu. :)

    ReplyDelete
  4. kamsiah, memang cntik.suka tengok.yg di atas kenanga tu bunga alamanda, rumah saya pun ada same colour,di celah tu, yg ada petai kecik tu memang la ptai belalang.nama pun bunga apa pun cantik kan?.

    ReplyDelete
  5. cantiknya gamba bunga2!!

    bunga renek tu selalu buat main dulu mase kecik2 kat umah tok..tak tahu pon nama dia apa..hihi..

    ReplyDelete
  6. cantik2nya sume bunge tuh, tp mmg betul kt bandar pyh nk jmpa... tp sume cantik2... yg bulat2 tuh bunga petai belalang tuh kak... kt umah dana kt kg ada tuh...

    ReplyDelete
  7. salam jumaat kak..banyaknye bunga..ade yg m3h x pernah tgk sebelum ni

    ReplyDelete
  8. awesome! semua cantik2 belaka. macam kat obersi pulak rasa..
    bunga2 liar macam ni pun ada value nya.

    ReplyDelete
  9. Dulu kat rumah arwah tok ada tanam pokok bunga pisang, warna kuning kehijauan dan berbau harum. Arwah tok selalu ambik, selit kat sanggul. Kalo terhidu bau harum bunga tu teringat kat arwah..

    ReplyDelete
  10. cantik semuanya dgn kekreatifan jurugambar..:)

    ReplyDelete
  11. dalam byk2 bunga tu..yang mana satu berbau harum :-) eh akak?

    ReplyDelete
  12. Saya juga uka bunga tahi ayam, walaupun ada perkataan "tahi" di dalamnya, tapi ia cantik, ada pelbagai warna, mudah ditanam dan mudah dijaga....

    ReplyDelete
  13. Kesidang..teringat nama pasukan pandu puteri saya dulu. Hee~

    ReplyDelete
  14. Banyak bunga ...cantik-cantik semuanya

    ReplyDelete
  15. Cantik bunga-bunga ni walaupun tak famous...tq selamat bersahur

    ReplyDelete
  16. Kenanga la jadi feveret. Di hujung tangga rumah arwah nenek dulu ada.. wangi dan rimbun. Tapi rumah tu dah takde, tapi kenangan segar kenanga tetap utuh..

    ReplyDelete
  17. js suka tengok bunga wp xtau nama apa..hehe

    ReplyDelete
  18. Saya dah lama tak tengok bunga Kangkung/bunga Seri Pagi tu. Kaler purplenya sangat memikat!

    ReplyDelete
  19. yang mcm petai belalang tu , semarak api kot ... ni teka tepat ker teka songsang pun x tau la ...

    ReplyDelete
  20. cantiknya especially bunga yang tak da nama tu...bunga kesidang tu pun ok...

    ReplyDelete
  21. comel2 belaka...suka sangat tengok bunga kampung..

    tp kalau kat tempat ita bunga kesidang tu di panggil bungar tikar seladang..wangi giler ..

    ReplyDelete
  22. Slam K.Kamsiah..

    bunga2 desa ni jarang dh nk jumpa kat KL.. balik kmpung baru jumpa..tp bunga senduduk & pokok renek2 tu cma ada jumpa.. hehehe.. :)

    ReplyDelete
  23. semuanya cantik menyerikan laman rumah.. yang petai tu aiza panggil petai jawa..

    ReplyDelete
  24. Cantiknya bunga2 tu....
    Bunga kesidang tu rasanya pertama kali tengok...

    ReplyDelete
  25. zura takut dgn bau bunga kenanga..cm semacam jerk...tp org2 tua suka buh kt sanggul rmbt kan...

    ReplyDelete
  26. Rasnya dah betullah tu bunga pokok petai belalang, bawah pokok cempaka putih tu rasanya bunga alamanda. Dulu popular warna kuning. Ni, tengok daunnya lain sikit.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.