31 July 2013

Gerbera Daisy

Nama biasa: Gerbera Daisy
Nama Botani: Gerbera jamesonii
Keluarga: Asteraceae
Nama lain: daisy biasa, Bunga sawi, Afrika Daisy
Asal: Afrika Selatan, Afrika, Asia Tropika























35 comments:

  1. Salam Kam,

    Memang cantik dan ceria warna bunga gerbera ni!

    ReplyDelete
  2. Daisy..cntik kak. Pantang yer ada bunga, ada jer sang kumbang menghisap madu. hehehe

    ReplyDelete
  3. Cantiknya Gerbera...bila tengok bunga ni teringat majalah CLEO yang saya selalu baca waktu bujang dulu ^_^

    ReplyDelete
  4. saya tkde tanah, tanam bunga dalam pasu je, dan tkleh nk tanam banyakla, geram tgk bunga yg cntik2 ni, bunga di dunia, bunga di syurga macamnalah cantiknye ye

    ReplyDelete
  5. Memang sangat cantik bunga daisy ni....

    ReplyDelete
  6. kat laman akak ker nie..bestnya..warna warni cantik gitu..

    ReplyDelete
  7. Cantik sekali...:)
    Segar mata memandangnya

    ReplyDelete
  8. kalau kt korea yg kaler putih tu dipanggil bunga utk si mati ;-)

    ReplyDelete
  9. assalam kamsiah..cantik2 warnanya..bunga dirumah sendiri ke

    ReplyDelete
  10. Cantiknya....mmng ceria sangat..segar mata tengok bunga2 tu semua...

    ReplyDelete
  11. cantiknyer bunga2 ni, colorful lagi tu !

    ReplyDelete
  12. ooo ini nama bunga lawa ni.... baru tahu

    ReplyDelete
  13. cantik!!! saya mmg peminat daisy..ngan tulip..hihi..

    ReplyDelete
  14. rietta mmg suka daisy akk...sangat suka....unik jerr...

    ReplyDelete
  15. sangat suka bunga-bunga yang cantik...

    save22 satu

    ReplyDelete
  16. indah sungguh ciptaanNYA..

    psstt: hahaha.. ibu roti..? dak Nuha ni memang jenis senang makan kak.. ;)

    ReplyDelete
  17. bkn kumbang , lebah ... sadis jer nanti . hahahaaa ...
    cantik banget bunga nya ...

    ReplyDelete
  18. Cantik2nya Kam..kalau dapat tanam semua ni kan best!

    ReplyDelete
  19. Mata kakak ni Kam... kalau tengok bunga dari kecik pun boleh besar jadinya:)
    Kakak suka apa jenis bunga pun cuma ruang bertanam terhad...

    ReplyDelete
  20. subhanallah.. cantiknya.. ceria saja warnanya membuatkan aiza tersenyum bila memandang bunga-bunga itu.. :D

    ReplyDelete
  21. Ya ampun..saya ni buta bunga. Ingatkan sunflower hee...
    Cantiknyer...

    ReplyDelete
  22. nicely captured kak..
    kalau guna macro lens, lagi bestttt :)

    ReplyDelete
  23. Cantiknya...jika bunga itu ada depan rumah pasti sentiasa sejuk mata memanndang....

    ReplyDelete
  24. salam k.kamsiah..

    cma ingatkan bunge matahari..rupenye gerbera..
    cantik :)

    ReplyDelete
  25. owh...tak tau pun nama dia gerbera..hehe..
    timakasih laa ye kak..kalo idak sy pun tak tau..

    ReplyDelete
  26. kat mana kak snap pic ni..cantik. saya suka white n pink daisy. so, saya sangat suka semua gambar pink daisy kat sini..lovely!

    ReplyDelete
  27. saya suka bunga nie...cantik ciptaan Allah..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.