27 July 2013

Demi Sesuap Nasi..

Mencari rezeki
demi sesuap nasi
mengetepikan perasaan malu
membuang jauh penat lelah...






32 comments:

  1. kcian mereka..tpi Alhmdullilh..mereka mendapat rezki dri hasil titik pluh mereka..=D..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.. mereka mencari rezeki dari sumber yang halal..

    ReplyDelete
  3. Mereka benar2 pejauang kak. Berjuang utk hidup dgn berhempas pulas mencari rezeki. Mungkin pada pandnagan sesetenag pihak pekerjaan mereka itu hina, tapi percayalah ia amat mulia kerana setiap rezeki yg halal adalah pekerjaan yg mulia. Jauh lebih mulia berbanding gol profesional yg mencuri tulang n mengambil rasuah.

    ReplyDelete
  4. Mereka inilah golongan yg cekal dalam mencari rezeki... Malu sendiri bila kerja di tempat yg selesa, tapi masih merungut... :)

    ReplyDelete
  5. tiba2 sy teringat kata2 seorg ustaz masa sy di u dulu...katanya.. nasib kita tak sama, rezeki kita tak serupa, takdir kita berbeza... aturan yang maha esa.. hnya Dia yang mengetahui...huhuhu


    #alhamdulillah degan apa yang ada... walau tak banyak tapi cukup... :)

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, mereka orang2 yang berjiwa besar,berusaha demi rezeki yang halal.

    ReplyDelete
  7. ALHAMDULILLAH....bekerja untuk mendapat pendapatan halal...

    DIGI SATU

    ReplyDelete
  8. kalau kita mungkin akan ada perasaan segankan...tp mereka tak meminta2 dan berusaha demi mencari rezeki..

    ReplyDelete
  9. syukur nikmat kita dapat...

    kat ropewalk ka akak?

    ReplyDelete
  10. yg penting cari rezeki secara halalkan. singgah baca bila sakit berkurang hari ni

    ReplyDelete
  11. Di bulan Ramadhan ni, bila nampak mereka yg bekerja mengguna tulang 4 kerat ni, rasa kesian, rasa insaf, terutama yg dah veteran..hitam putih kehidupan..

    ReplyDelete
  12. Gigih diorang ni...melihat ni patut kita bersyukur dan amik iktibar...

    ReplyDelete
  13. Salam Kam,

    Kerja membanting tulang empat kerat seperti ini untuk mencari rezeki halal jauh lebih baik daripada yang duduk di kerusi empuk di bilik berhawa dingin tetapi curi tulang atau mendapat rezeki yang dipersoalkan halal haramnya.

    ReplyDelete
  14. moga mereka terus kuat dalam menjalani kehidupan seharian.. ;)

    ReplyDelete
  15. kamsiah, saya tabik pada lelaki yg snggup lalui seribu keperitan utk keluarga.utk cari nafkah.tapi zman sekarang berapa kerat lelaki yg cm tu.ramainya selesa dgn hasil yg dicari isteri.walaupun di anggap hasil bersama tapi mncari nafkah adala tnggung jwab suami, asalkan halal teruskan la.pedulikan org.alah bisa tegal biasa.

    ReplyDelete
  16. Bukan senang hendak menjadi senang, Bukan susah hendak menjadi susah. Walau pun susah...tapi jiwa dan rohani mereka sangat kaya. Allah itu Maha Adil!

    ReplyDelete
  17. titik peluh yang sangat berharga demi kelangsungan hidup..

    ReplyDelete
  18. Masing-masing dengan cara tersendiri dalam mencari rezeki. Yang penting, kehalalannya, dan keseronokan hati. Pak Temuk cukup suka melihat gambar barisan parang pendek tu.... dan suka menggunakannya.

    ReplyDelete
  19. memang kesian walaupun mencari rezeki untuk makan atau bagi anak2 mereka.

    ReplyDelete
  20. tersentuh hati tengok mereka2 ni. tapi, itulah..rezeki tiap2 manusia tak sama. demi sesuap nasi untuk kelangsungan hidup..mereka terus kuat.

    ReplyDelete
  21. selagi kita hidup dan ada kudrat kita wajib keluar mencari rezeki.... sebab rezeki tak akan datang bergolek tanpa usaha.... janji rezeki halal

    ReplyDelete
  22. sikit dapat pun takpe janji halal....

    ReplyDelete
  23. Itu jauh jauh.... lebih baik dari jadi pencuri perompak atau makan rasuah. Kan?

    ReplyDelete
  24. gigih, moga ada nilainya di sisi Allah-http://srikandiofficialblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. as long as kita rajin berusaha, in sha allah akan dapat ganjarannye...

    ReplyDelete
  26. Salam K.Kamsiah..

    alhamdulillah..
    kak, kat mana ni ya.? penang ke?

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.