20 June 2014

Mee Tomyam

Utk lunch hari ni
menu yg simple dan cepat dimasak

utk tomyam lebih sedap
-gunakan pes...kalau kiub kureng sikit..
-masukkan sesenduk susu cair supaya kuah nampak lemak berkrim
-cili padi diketuk,bkn potong2..
-jus limau nipis dimasukkan diakhir sekali


33 comments:

  1. Oh, ya ke letak susu cair? Selama ni tak letak pun padan tomyam saya tak nampak macam tomyam kat kedai :)

    ReplyDelete
  2. sedap juga lpas smbyang jumaat klau dpat mkan :P

    ReplyDelete
  3. Nak g cari bahan la hihi..thnks kak bg idea n tips na masak apa hari ni

    ReplyDelete
  4. Bulan posa nanti please, Khamsiah... jangan pose n3 camni... hehhehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...takde entri ttg makanan...makruh..:)

      Delete
  5. Biasa makan Bee Hun TOmYam..Pernah try buat...tp rasa macam tak ummpphh lah kak Kham..maybe sbb JM tak letak susu cair kot..dh perlbagai pes try..tak jumpa lagi pes yg..adabi? Nona?..ape lagi...rasa tak kawww...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat Giant,tesco..byk pilihan..dari siam pun banyak...

      Delete
  6. Kegemaran Nabil tomyam ni Kamsiah.. tapi tak pernah letak susu cair tu.. nanti nak cubalah :)

    ReplyDelete
  7. ni yang buat telan air liur tengah hari ni..
    onomnom.. baru saya tahu kena letak susu hihiks..

    ReplyDelete
  8. Salam K.Kamsiah..
    hihi...style masak kiter sama..tp cma tak tambah susu..
    nyum2....

    ReplyDelete
  9. fuhhhhhh ! mcm terasa kat anak tekak zara lak.. hooho

    Zara dtg ziarh smbil mnabung kat sni, slaam jumaat =D

    ReplyDelete
  10. ermmm yummmi...memang nampak berkrim kuahnye tu....nti boleh cuba...

    ReplyDelete
  11. terbayang-bayang nak letak tomyam dalam kelapa.. dapnye..

    ReplyDelete
  12. selalu makan bihun tom yam je...mee tom yam...sedap nie :-)

    ReplyDelete
  13. dah terasa kat mulut mee tomyam nih..

    ReplyDelete
  14. tomyam ni berkhasiat kan kak
    dia ada sayur, serai,daun limaun purut tu semua
    banyak khasiat :)

    ReplyDelete
  15. oo..gud info kna letak susu cair ek...

    ReplyDelete
  16. uiii...saya tak berapa minat tomyam tapi kalau duregukan dengan bihun, baru saya makan hehehe

    ReplyDelete
  17. Makanan utama sekeluarga...
    kalau tak dengan nasi padankan dengan mihun...

    ReplyDelete
  18. tq kak kongsi tips, tak pernah buh susu ni,nak cuba nanti..

    ReplyDelete
  19. Sedapnya.. Tambah2 air tangan sendiri..

    ReplyDelete
  20. mcm simple...tp nmpak sedap sgt...eemmm yummmy

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.