14 December 2012

Bunga Pandan


Salam pagi jumaat yg mulia

saya ada request tutorial buat bunga pandan
kat sini

hehe org request tutorial buat blog
saya request buat bunga

setelah hampir seperdu pokok
pandan saya kerjakan
maka inilah hasilnya


takde langsung rupa bunga mawar
takpe...pokok pandan masih banyak
lagi kat belakang rumah
akan jadi 'mangsa' lagi lepas ni
~~pewangi semulajadi...anugerah alam..~~

26 comments:

  1. uish..menjadi dh tu nampaknya kak...
    elok jgk dibuat mcm ni, kan...

    ReplyDelete
  2. wahhhh

    udah jadik!!!
    first trial pon dh nampak seninyer kak...
    sok bila dh selalu buat kompom lawa..sejibik cam bunga ros...
    hehehe

    ReplyDelete
  3. boleh hias letak dalam pasu. harus semerbak satu ngumah





    kretip!

    ReplyDelete
  4. Yg penting, bau daun pandan ni wangi...letak dlm kereta pun bagus...:)

    ReplyDelete
  5. yelah kam, dah nampak kuntuman rosnya tu, berbakat! cantik dan wangi...

    ReplyDelete
  6. eh ada rupa bunga la..boleh buat banyak2 sbg hiasan dlm rumah
    saya suka bau daun pandan

    ReplyDelete
  7. bau pandan memang meyenangkan..pendekata "perfume" asli yang saya gemari letak dan selit dalam kereta..

    ReplyDelete
  8. Salam kenal.
    Mama selalu tgk nama ni.
    Tak terfikir pulak nak buat bunga pandan macam ni, cantik dan tentu semerbak bau wanginya.

    ReplyDelete
  9. saya pun teringin nak buat..dah terjah blog bits best..siap follow..pokok pandan belakang rumah tu bukan main subur..siap la engko aku kerjakan.

    ReplyDelete
  10. okey juga kan..selalu daun pandan orang buat bunga rampai jer..cer buat bunga plk lagi betul namanyer bunga pandan...kreatif..boleh lah try nanti ni..t ksh berkongsi..

    ReplyDelete
  11. Bila masak nasi, JR selalu masukkan sedikit daun pandan, nasi rasa wangi tanpa perlu beli beras wangi yg mahal2...

    ReplyDelete
  12. Cantik dan wangi,first time nampak bunga pandan!

    ReplyDelete
  13. salam sis
    Ros dari pandan .wangi pandan semerbak

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum Kamsiah

    pertama kali saya lihat gubahan drp daun pandan...

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●