14 December 2012

Bunga Pandan


Salam pagi jumaat yg mulia

saya ada request tutorial buat bunga pandan
kat sini

hehe org request tutorial buat blog
saya request buat bunga

setelah hampir seperdu pokok
pandan saya kerjakan
maka inilah hasilnya


takde langsung rupa bunga mawar
takpe...pokok pandan masih banyak
lagi kat belakang rumah
akan jadi 'mangsa' lagi lepas ni
~~pewangi semulajadi...anugerah alam..~~

26 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

uish..menjadi dh tu nampaknya kak...
elok jgk dibuat mcm ni, kan...

BitsBest said...

wahhhh

udah jadik!!!
first trial pon dh nampak seninyer kak...
sok bila dh selalu buat kompom lawa..sejibik cam bunga ros...
hehehe

NM02 said...

boleh hias letak dalam pasu. harus semerbak satu ngumah





kretip!

Anum said...

wow jadi cantik

Daddy Ziyyad said...

Yg penting, bau daun pandan ni wangi...letak dlm kereta pun bagus...:)

ummiross said...

yelah kam, dah nampak kuntuman rosnya tu, berbakat! cantik dan wangi...

Kakcik Nur said...

Baunya menyegarkan, kan? :)

Adriana said...

kreatif kak..cantik

Irfa said...

eh ada rupa bunga la..boleh buat banyak2 sbg hiasan dlm rumah
saya suka bau daun pandan

Aisy Nasiha said...

pandai pulas.... cantik akak buat...

mala said...

cantik dan kreatif

Yana Libra said...

comellah~ :)

Anim2 said...

bau pandan memang meyenangkan..pendekata "perfume" asli yang saya gemari letak dan selit dalam kereta..

Juhariah Johari said...

Salam kenal.
Mama selalu tgk nama ni.
Tak terfikir pulak nak buat bunga pandan macam ni, cantik dan tentu semerbak bau wanginya.

Norhaizan hakim said...

saya pun teringin nak buat..dah terjah blog bits best..siap follow..pokok pandan belakang rumah tu bukan main subur..siap la engko aku kerjakan.

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

ehhh dpt x comment td???

kak nora said...

okey juga kan..selalu daun pandan orang buat bunga rampai jer..cer buat bunga plk lagi betul namanyer bunga pandan...kreatif..boleh lah try nanti ni..t ksh berkongsi..

Nazayiena said...

Wangi rumah dgn daun pandan tu.

Jay Ar said...

Bila masak nasi, JR selalu masukkan sedikit daun pandan, nasi rasa wangi tanpa perlu beli beras wangi yg mahal2...

Tihara said...

wangi buat bunga rampai nih :)

aTieYusof Family said...

Cantik juga Kak...
mesti wangi kan? :)

thomas said...

Cantik dan wangi,first time nampak bunga pandan!

gadisBunga™ said...

berseni la tangan akak!

TiranaAduka said...

salam sis
Ros dari pandan .wangi pandan semerbak

atuk said...

Assalamualaikum Kamsiah

pertama kali saya lihat gubahan drp daun pandan...

Chic Na said...

kreatifnya. bau pandan wangi.