25 September 2013

Jus Epal Dan Daun Saderi


 1.Amalan menghidu epal dapat memperbaiki kapasiti peparu dan menenangkan fikiran. 
 2.Membersihkan saluran usus serta membuang racun dan toksid dengan pantas.
 3.Mengurangkan risiko penyakit jantung.
 4.Melindungi sendi tulang.
 5.Membantu mengekalkan berat badan (epal hijau).
 6.Kandungan serat epal berupaya mengisi perut yang lapar dan mencegah kita daripada makan berlebihan. 7.Meredakan masalah sembelit dan ianya makanan yang sihat untuk pesakit buasir.
 8.Anti-kolestrol. Membantu dalam mengekalkan tahap kolestrol dalam darah. 
 9.Selepas makan makanan segera, elok amalkan makan epal supaya dapat menyeimbangkan kandungan zat dan mencegah berlaku lemak dalam badan.


Petua Membuang Toksid 
 Kisarkan sebiji epal hijau dengan daun saleri.
 Amalkan meminum jus ini setiap pagi sebelum memulakan sarapan. 

 NOTA: 
Ia dapat membersihkan saluran usus serta membuang toksid 
dengan pantas menerusi sistem pencernaan. 
Zat masam epal hijau merupakan pembersih tubuh yang sangat baik.
 Sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah sembelit atau penghadaman.

 Jus ini juga dikatakan sesuai untuk orang yang sedang berdiet
 dan mempunyai masalah darah tinggi. 
Tapi tidak digalakkan minum setiap hari, boleh diselang sehari atau 2-3 kali seminggu.


43 comments:

  1. Waaa dengan menghidu buah epal pun dah dpt mcm2 kebaikan...kalau makan sure lg bertambah2 khasiat kita dpt kan...terbaiklah perkongsian entry nih...sukaaaaa!

    ReplyDelete
  2. Bak kata omputeh..

    "An apple a day keeps the doctor away".

    Yang pasal hidu bau tu pun bagus,memang ummi tak tau, tq for the info Kam.

    ReplyDelete
  3. noe biasa minum ni kak kam...cuma noe tambah carrot...rasanya sedap..

    ReplyDelete
  4. Bagusnya epal hijau nie..banyak khasiatnyer kan..kalau muntah2 pun makan epal nie pun boleh bantu jgk

    ReplyDelete
  5. Assalam akak..

    jus epal biasala saya minum, tapi kalau tambah daun saderi belum lagi.

    ReplyDelete
  6. wah...patut le akak nampak comel selalu....

    ReplyDelete
  7. pergghhh kalau saya mmg tak tertelan kak.. respect kak Kam :)

    ReplyDelete
  8. Senang jew kann.. tak kuar modal banyak pun... janji jgn MALAS.. hahaha.. kepala M tuh selalu berkawan baik.. kiki

    ReplyDelete
  9. Ohhh... info yg sangat bermenfaat. Kakak macam nak buatlah. Tapi tak tahulah boleh rajin tak:)

    ReplyDelete
  10. erm..menarik..yang biasa dengar jus epal je..tak sangka leh gak dgn daun saderi ye..camnerla rasanya ye kak?huhu

    ReplyDelete
  11. dedulu rajin jugak buatkan utk husband.. tapi skang asyik lupa je.. hehehe..

    ReplyDelete
  12. epal hijau bagus kan kak tambah celery memang lawas :)

    ReplyDelete
  13. oooo..selalu mkn gitu jer kak. tq share kak.

    ReplyDelete
  14. banyak juga khasiat epal hijau yea..xtaw plak rietta...rietta klu makan trus ok lg...klu dha biar terpotong...dah mula tukar warna, rietta kurang gemar..

    ReplyDelete
  15. Salam kak kam.. dulu2 selalu juga amalkan, lama2 malas pulak nk buat.. nk mulakan balik la lepas nih.

    ReplyDelete
  16. bagusnya info ni...
    inshaa allah akan berusaha buat mcm tuu..

    ReplyDelete
  17. Kalau jus epal sahaja, memang sedap tapi kalau campur saderi...Hmmm boleh terminum ke ni. Tapi khasiatnya menakjubkan. Kalau yg berkhasiat pasti rasanya kurang mesra tekak..huhu

    ReplyDelete
  18. Kak...kalo leh buat tiap2 hari pun...tak mampu sy nk buat tiap2 hari. bahan2 dia mahaii, huhu.
    Kalo seminggu sekali dua tu ok ler jugak..

    ReplyDelete
  19. Salam K.Kamsiah...

    hihi..cma selalu hidu bau epal,pastu terus ngap sekali..

    menarik nk cuba...cuma agak seram tgk ada campuran saderi..selalu saderi wat goreng aje.. hihi.. thanks sharing :)

    ReplyDelete
  20. betul tu mmg baik tapi not everyday.. selang2kan hari !

    ReplyDelete
  21. sedapnya jus apple tu..dahaga plak tgk..hehe..

    ReplyDelete
  22. Tkasih. Sejak baca dr Hasanah Ismail punya fb, hari2 buat juice buah !

    ReplyDelete
  23. owh . saya dah pernah buat jus saleri + epal hijau + tomato + carrot = sedap la sangat ...

    ReplyDelete
  24. Cara yg baik utk buang toksid dlm badan.

    ReplyDelete
  25. Panas2 sekarang ni dapat minum jus macam ni memang sedap jugak.

    ReplyDelete
  26. saya sllu amalkan jus epal hijau ngan daun saderi tu....masalah smbelit mmng hilang....

    ReplyDelete
  27. Akak dah cuba. Rasanya memang sedap. Suami suka anak2 pun suka.

    ReplyDelete
  28. slam...sy syor kan andro plus kepada penghidap darah tinggi Andro plus menurunkan selsema..demam selsema.demam panas.sakit tekak.masalah kerosakan hati dan cirit birit.kandungan utama adalah andrografolida yang banyak di temui di daun hempedu bumi.andrografolida berupaya mrncegah pegumpulan kolestrol yang pekat dalam saluran darah ke tahap yang lebih baik berbanding minyak ikan kod sebanyak 10 kali ganda berkesan Kajian d jalankan mendapati andrografolida mengurangkan kelesuan badan.sebanyak 50 %.sakit tekak berkurang sebanyak 40% sakit otot berkurang sebanyak 48% dan pening kerana resdung berkurang sebanyak 30%.resume untuk.di jangkiti selsema 2 kali menurun selepas amal kan.andro plus..sebotol ada 140 biji kapsul harga rm65 saja dengan formula buang lemak n sejukan badan...hubungi sy..mohd zuhairi 0174687570....amat amat berkesan

    ReplyDelete
  29. Jus epal dgn batang caleri tambah karot lagi umph..

    ReplyDelete
  30. Tekanan darah tinggi saya tahap 2 sekitar 150. Baru nak cuba minum air saderi. Bercampur dgn epal hijau belum lagi. Mudahan dgn izin allah mujarab.

    ReplyDelete
  31. Nak cuba buat. Mudahan tekanan darah kembali normal. Insyaallah.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.