26 March 2014

WW : Buah Kundang

Buah Kundang / Mango Plum / Mini Mango
Terdapat 2 jenis kundang
-Pokok Kundang Daun Kecil/Pokok Rumenia 
- Pokok Kundang Daun Besar/Pokok Setar 


tak perlu kupas atau potong utk memakannya
basuh je..pastu ngap2 sekali dgn kulitnya yg ranggup tu

47 comments:

  1. Assalamualaikum kak, kecur air liur tengok! teringat masam2 kundang ni. heee singgah dan menabung sini. colgate & tesco :)

    ReplyDelete
  2. yang disini setar ka remia... sedapnya...kena cari kat pasar malam nii

    ReplyDelete
  3. sedap buah nya masam2 manis..mlm tdi jumpa kt psar mlm sekilo RM16 time dok kedah dulu baru 2,3 ringgit je...blk S'gor semua nya mahallll...

    ReplyDelete
  4. dah lama tak makan buah ni..teringat pulak zaman dulu2 kat kg..
    yg ni akak tanam ke?

    ReplyDelete
  5. sura...beli kat pasar malam ja..rm16 sekilo..

    ReplyDelete
  6. sedapnya....aritu ada Nampak jual....tp nape lupa nak singgah beli

    ReplyDelete
  7. seyes kak, nmpk tempting sgt buah kundang tu..hehe.dah lama x mkn.

    ReplyDelete
  8. terliur dh ni..
    ngap ngup ngap ngup..gigit kulitnya skali..hee

    ReplyDelete
  9. sedap nyer nih kak, mcm2 manis gitu, skrg nih tgh musim kan... sana sini ada jual

    ReplyDelete
  10. terliur tengok gambor nih..baru aritu nampak kat pasar..tpai tak beli..

    ReplyDelete
  11. sedap!!
    dah bertahun tahun saya tak makan buah kundang ni

    ReplyDelete
  12. Oh pernah nampak tapi belum pernah makan apatah lagi rasa huhuu... warna dan lihat buah pun tahu macam sedap jer nie hahahaa.. :D

    eh makan sekali dgn kulit ek?

    ReplyDelete
  13. Aduh...kecur air liur dibuatnya! bagaikan terasa2 masam manis buah kundang ni...

    ReplyDelete
  14. alahai ... terliur . jeles tuh .klulah ada jual kat sini ... huhuhuu

    ReplyDelete
  15. hari tu singgah RNR bukit semanggol... sekilo $30!!

    ReplyDelete
  16. Kecur air liur akak Kamsiah... sedapnya dah lama tak makan..
    Kalau jumpa di pasar malam rajin juga membelinya :)

    ReplyDelete
  17. Dulu saya selalu salah sebut buah ni panggil buah kimia. hehehehe sedap kan, manis manis masam.

    ReplyDelete
  18. Kam..tengok yang dah kena gigit tu yang tak tahan tuu, dah kecur air liur ni, hehe..

    ReplyDelete
  19. dapnye.. kecur liur dibuatnya kak.. ;)

    ReplyDelete
  20. Rumah kakak pun baru beli juga. Kakak makan guna pisau tapi tak buang kulit... sedap luar masam dlm manis:)

    ReplyDelete
  21. KA pun suka, paling suka kalau dpt yg manis tu, kena tang masam mmg surrender la hehehe

    ReplyDelete
  22. salam k.kamsiah..

    weee..cma suka buah ni..
    mengeceh ayaq liuq ni..
    krup krap mengunyahnye..
    nyum3.. ^^

    ReplyDelete
  23. Kadang-kadang nampak orang jual buah setaq (setar) di pasar malam. Buah remia dah lama tak tengok, balik kampung pun dah tak ada pokoknya....

    ReplyDelete
  24. Makchaq suka buah kundang ni... tapi harga boleh tahan jugak.. kalah buah epal..

    ReplyDelete
  25. aritu beli kat pasar borong. sekilo rm15. mkn satu x puas, nak lagi, nak lagiiii. manis rasanya

    ReplyDelete
  26. terus kecur liur tgk buah2 tu.. nyum nyum!

    ReplyDelete
  27. Sedapnya. Masa muda2 saya kunyah je buah ni berbiji2 boleh habis. Sekarang kalau makan takleh banyak dah rasa lain macam

    ReplyDelete
  28. terus kecap air liur tengok buah ni...tp kdg2 ada yg masam...

    ReplyDelete
  29. waduh ! sodap tuh makan dengan kulitnya ... pantang jumpa !

    ReplyDelete
  30. Nosotros también tenemos mangos!
    Saludos,
    Ale
    Costa Rica

    ReplyDelete
  31. sedapnya..jusnya yg masam manis..*telan sir liur*

    ReplyDelete
  32. Kak KAm, buah tu JM pernah makan...afa yg manis ada yg masam..eee..bila tgk pepagi ni kecur air liur

    ReplyDelete
  33. sedapnye..kecur tengok...nasib baik stok kundang ade lg dlm peti..

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum kak, singgah pagi sambil menabung inti sini ~~

    ReplyDelete
  35. terliur tgk buah kundang masak ranum tu.... masam2 manis....:)

    ReplyDelete
  36. Sedapnya..mmng telan air liur tengok..aduhaiiii..
    Saya sempat beli jugak sekilo..tapi sekali jeling jer dah habis..hehehe...manis sangat isinya...

    ReplyDelete
  37. nitik nitik air liur ni... sedapnya...

    ReplyDelete
  38. Dulu masa kecik-kecik suka makan buah ni, sekarang macam susah nak jumpa la pulak kat sini

    ReplyDelete
  39. adeh kak! meleleh air liur ni
    lama dah tak makan buah ni

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.