21 January 2013

Abang E' Capati


Sebelum ni saya tak makan capati
bila tgk mamak yg buat
tp bila ada melayu ori yg buat
sekali rasa...nak makan lagi..dan lagi...

Abang E Capati Kulim
mmg terbaeeekkkk...
roti jala,roti arab,nasi ayam
dan of course capati nya
mmg sedap sesangat
boleh bg 5*


capati yg lembut dan nipis
freshly baked

ada pilihan kari
samada kari ayam,daging cincang atau kari sardin(tuna)


roti arab...saya suka makan mcm tu ja
sbb rasanya manis2 sikit

25 comments:

  1. dekat tempat saya pun ada capati jugak kak, sedapkan kak capati cicah gulai sardin..hehehe

    ReplyDelete
  2. capati, roti arab....roti canai...mmg sy suka sgt...dan lebih suka orang melayu yg buat..

    ReplyDelete
  3. dh nk lunch hour. trus rase lapor xhengat lps tgk gambar2 nih. adeh3..

    ReplyDelete
  4. Capati saya suka makan dgn kuah kima..kima tu daging ala ala kari yg dikisar..sedapppp

    ReplyDelete
  5. Amboi sedapnya nampak gambq capati tu kak kamsiah..kat sini byk mamak ja buat capati..huhu..kebnyakkn keras ja capati dia..xdak gebu2..huhu

    ReplyDelete
  6. sedap! kalau roti arab tu tuang susu cair pergh!

    ReplyDelete
  7. sukajugak..lagi2 lawan dengan kuah kari kambing... sedapnya...

    ReplyDelete
  8. assalam kamsiah..acik pun suka capati..tapi tak pernah makan dikedai..kalau nak amkan ada kawan tolong buatkan..kari acik masak sendiri

    ReplyDelete
  9. Walaaaa.....domam2 ni jadi treringin plak den nenguk nya......ahakz

    ReplyDelete
  10. Saya pun sama... kalau kedai mamak ni payah sikit nak makan... sebab banyak sangat cerita versi kedai mamak yang kita dengar... hmmm entahlah!

    ReplyDelete
  11. Saya suka makan capati dengan keema.....selalu makan kat restoran pakistan di chowkit :)

    ReplyDelete
  12. cantik roti arab dia....biasa rietta tgk warna kuning kuning sket...rietta suka rti warna putih macam tu...

    ReplyDelete
  13. Waa kalau ke Kulim, ummi kena cari kedai ni Kam, roti Arab tu nampak sedap!

    ReplyDelete
  14. lama dh teringin nak bercapati ni hehehe

    ReplyDelete
  15. peveret saya capati ni kak.... nnt klu pi kulim boleh singgah abang e capati... kat ne tu kak???...:)

    ReplyDelete
  16. Belum pekena capati benggali lg...
    Lg best dr melayu buat ... Cuba rasa

    ReplyDelete
  17. Chapati yg paling sedap yg pernah saya makan dibuat oleh kaum sikh,
    tapi sekarang susah nak jumpa dia org jual.

    ReplyDelete
  18. Capati memang favorit JR tu selain dari roti nan, roti Arab tak berapa suka tapi kalau dah lapar bedal juga. Yg paling tak suka ialah roti canai kerana takut melihat minyaknya...

    ReplyDelete
  19. selama 3 tahun dok kat kulim ni, baru sekali saya pi makan kat Abang E capati tu..sedap. Kak, superb gambar tu? Snap sendiri ke?

    ReplyDelete
  20. memang seronok tengok resepi capati ni...agak murah berbanding makan nasi dan lauk

    ReplyDelete
  21. Itu roti Arab ka... bukan roti puree?

    ibu_suri pun terel buat roti capati dari tepung atar... belajar dari Tok ba dia...

    ReplyDelete
  22. selalu mai makan capati ngan roti arab kat sini.. memang terbaik lah.. =)
    buat saya rindu kat rumah.. hehe

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●