22 January 2013

Pulau Pinang Lagi....



Sabtu...19 hb,saya menerima jemputan adik
yg tinggal di Penang
makan2 sempena besday anaknya
(anak sorg ja)

Suami saya dah ada plannya sendiri
nak 'mengembara' dgn moto keciknya tu
tp katanya tak tau nak kemana lagi

So cuma saya dan anak2 je ke Penang sabtu tu

sila ikut arahan kalau tak mau
kereta menjunam ke laut...

keluar dan amik angin di tepi dek feri
angin laut yg menyegarkan

adik saya tinggal disini
pangsapuri Tanjung Tokong

dia mmg gemar kumpul benda2 mcm ni
anak tunggal dia tu
takde pulak memunggah barang2 ni semua

antara menu pd majlis hari tu
salad buah2an


selain yg ni
kebab jugak dibuat sendiri

malamnya plan nak keluar
konon nak ke uptown
ke Batu Feringgi yg happening waktu malam

tp dek keletihan dan kekenyangan
masing2 berlingkar depan tv


Ahad 20 hb


Tasha dan sepupunya Hani Dalila

yaa...tgk2 harga tiketnya..bincang2..




selesai meronda
singgah Tesco pekena sizzling mee




tengah2 syok makan
suami dah sms
dah nak sampai rumah

laaaa...mengembara apa nya
(dia mendaki Cameron highlands)

byk tempat lagi nak terjah
tp dah nak kena balik
sbb suami takde kunci rumah





38 comments:

Yana Halim said...

tetiba lapor sizzling mee le pulak....hehe

Mia Kassim said...

dah lama tak makan sizzling mee.....berliur pulak tengok...

umi alya said...

alaaaaaaaaaa ruginya.. tak sempat lama2

HeNRieTTa JoSe said...

Bestnye....rietta minggu lpas p jeti...tp xnek...sbb berjnj nk bwk org tu p hujung btu....minggu nie...klu xde aral....nk bwk nek feri.....sekali ngn keta....

ummuaidan said...

Mahal jgk entry fee ke spice garden skrang nie kan...

Anum said...

:) bestnya

Acik Erna said...

assalam kamsiah..acik kalau naik feri tu..tak keluar dari kereta..pening..sanggu tu dok dalam kete sorang2

zulaikha megat said...

salam kenal kak..seronok baca blog akak

jemput baca belog saya

http://ibuaniszulaikha.blogspot.com/

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

saya paling suka gi Penang!!

zulaikha megat said...

salam kenal kak..seronok baca belog akak

jemput baca blog saya yer

http://ibuaniszulaikha.blogspot.com/

Angah said...

baca citer akak, tiba-tiba angah teringin ke batu feringgi

adarnadzmie said...

syokkan kak sekali sekala naik feri dan g ronda penang... saya pun belum pernah sampai ke taman rempah tu...:)

Ibu Lala said...

Dah lama x nek feri ni. Asyik nek jambatan pp je.
Hye kak, slm kenal dan ziarah. Jom singgah blog saya

Kakzakie said...

Oklah juga kira dapat puaskan hati jenjalan walau kena balik lebih awal.

Wak Gelas™ said...

laa, ingatkan suami kakak ikut sekali gi pulau tuuu.. ehHHee

ummiross said...

Kam,bestnya nampak kebab dan mee sizzling tu. Rindu Penang, ummi pernah mengajar di sana masa muda2 dulu.

AdaM Hawa said...

lama betul la x menyinggah pulau.. huhuhu

Daddy Ziyyad said...

Saya selalu ke Penang kak...Tapi dah lama tak naik feri...:)
Banyak betul koleksi adik akak tu kan....

Chik Att said...

CA .. tahun ni tak naik feri lagi ekkekeek ..

Kesuma Angsana said...

mmg best ke pulau ni hehehe apalagi pulau pinang

❤Kamsiah❤ said...

suami akak tiap hari ke pulau hehe...dia keje kat pulau

❤Kamsiah❤ said...

hehe mmg mahal..

aby said...

Masuk pulau naik feri yer

ANIM said...

kelakar bab takleh masuk rumah, kunci kat orang yang meronda di penang..hihi

thomas said...

Tak pekena nasi kandar ke?

Tihara said...

bestnye akak gi penang..saya tak penah p lagi :)

CeqGu said...

dah lama tak pi penang

shaiful zaidi said...

Salam akak...dah lama ke tropical spice garden tu? ...baru tau....

Azian Elias said...

miss nak naik ferry.. kena pegi nanti ni..

Hanif Idrus said...

Rindu kat Penang....masa belajau dulu lepak 4 tahun kat sana

jeBateja said...

Pehhhh...kita suka KEBAB tu....syok melihatnya

Jay Ar said...

Hari Ahad lepas saya berada di Penang, bukan sebelah pulau, tapi di Seberang Perai Utara...saya berasal dari Tasek Gelugor...

insan marhaen said...

Ada jumpa pokok pinang?

ALoNa CintamaniszLite said...

Selalu dok lalu batu feringghi nampak ler taman herba ni..tau ler masuk bertiket tapi tak sangka ler tiket semahal ni, huhu. Tp kot dpt ilmu yg berguna..tak mengapa lah sesekali, ye kan kak??

Anak bujang akak dh abes belajar ke??

Yana Libra said...

seronok tengok..cantik gambar2 tu~ :)

Etuza Ezawarna said...

Wow! seolah ikut sama melihat Penang..indahnya cantiknya gambar2.Bagus lah dapat ke sana...

Kasih Salina said...

kalo ke penang saya jarang naik feri, mesti ikut jambatan..

Ena's Palace said...

Suka la tgok benda yg dikumpul tuh....bape lama la agaknye dia da myimpan agaknye kn