22 January 2013

Pulau Pinang Lagi....



Sabtu...19 hb,saya menerima jemputan adik
yg tinggal di Penang
makan2 sempena besday anaknya
(anak sorg ja)

Suami saya dah ada plannya sendiri
nak 'mengembara' dgn moto keciknya tu
tp katanya tak tau nak kemana lagi

So cuma saya dan anak2 je ke Penang sabtu tu

sila ikut arahan kalau tak mau
kereta menjunam ke laut...

keluar dan amik angin di tepi dek feri
angin laut yg menyegarkan

adik saya tinggal disini
pangsapuri Tanjung Tokong

dia mmg gemar kumpul benda2 mcm ni
anak tunggal dia tu
takde pulak memunggah barang2 ni semua

antara menu pd majlis hari tu
salad buah2an


selain yg ni
kebab jugak dibuat sendiri

malamnya plan nak keluar
konon nak ke uptown
ke Batu Feringgi yg happening waktu malam

tp dek keletihan dan kekenyangan
masing2 berlingkar depan tv


Ahad 20 hb


Tasha dan sepupunya Hani Dalila

yaa...tgk2 harga tiketnya..bincang2..




selesai meronda
singgah Tesco pekena sizzling mee




tengah2 syok makan
suami dah sms
dah nak sampai rumah

laaaa...mengembara apa nya
(dia mendaki Cameron highlands)

byk tempat lagi nak terjah
tp dah nak kena balik
sbb suami takde kunci rumah





38 comments:

  1. tetiba lapor sizzling mee le pulak....hehe

    ReplyDelete
  2. dah lama tak makan sizzling mee.....berliur pulak tengok...

    ReplyDelete
  3. alaaaaaaaaaa ruginya.. tak sempat lama2

    ReplyDelete
  4. Bestnye....rietta minggu lpas p jeti...tp xnek...sbb berjnj nk bwk org tu p hujung btu....minggu nie...klu xde aral....nk bwk nek feri.....sekali ngn keta....

    ReplyDelete
  5. Mahal jgk entry fee ke spice garden skrang nie kan...

    ReplyDelete
  6. assalam kamsiah..acik kalau naik feri tu..tak keluar dari kereta..pening..sanggu tu dok dalam kete sorang2

    ReplyDelete
  7. salam kenal kak..seronok baca blog akak

    jemput baca belog saya

    http://ibuaniszulaikha.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. salam kenal kak..seronok baca belog akak

    jemput baca blog saya yer

    http://ibuaniszulaikha.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. baca citer akak, tiba-tiba angah teringin ke batu feringgi

    ReplyDelete
  10. syokkan kak sekali sekala naik feri dan g ronda penang... saya pun belum pernah sampai ke taman rempah tu...:)

    ReplyDelete
  11. Dah lama x nek feri ni. Asyik nek jambatan pp je.
    Hye kak, slm kenal dan ziarah. Jom singgah blog saya

    ReplyDelete
  12. Oklah juga kira dapat puaskan hati jenjalan walau kena balik lebih awal.

    ReplyDelete
  13. laa, ingatkan suami kakak ikut sekali gi pulau tuuu.. ehHHee

    ReplyDelete
    Replies
    1. suami akak tiap hari ke pulau hehe...dia keje kat pulau

      Delete
  14. Kam,bestnya nampak kebab dan mee sizzling tu. Rindu Penang, ummi pernah mengajar di sana masa muda2 dulu.

    ReplyDelete
  15. lama betul la x menyinggah pulau.. huhuhu

    ReplyDelete
  16. Saya selalu ke Penang kak...Tapi dah lama tak naik feri...:)
    Banyak betul koleksi adik akak tu kan....

    ReplyDelete
  17. CA .. tahun ni tak naik feri lagi ekkekeek ..

    ReplyDelete
  18. mmg best ke pulau ni hehehe apalagi pulau pinang

    ReplyDelete
  19. kelakar bab takleh masuk rumah, kunci kat orang yang meronda di penang..hihi

    ReplyDelete
  20. bestnye akak gi penang..saya tak penah p lagi :)

    ReplyDelete
  21. Salam akak...dah lama ke tropical spice garden tu? ...baru tau....

    ReplyDelete
  22. miss nak naik ferry.. kena pegi nanti ni..

    ReplyDelete
  23. Rindu kat Penang....masa belajau dulu lepak 4 tahun kat sana

    ReplyDelete
  24. Pehhhh...kita suka KEBAB tu....syok melihatnya

    ReplyDelete
  25. Hari Ahad lepas saya berada di Penang, bukan sebelah pulau, tapi di Seberang Perai Utara...saya berasal dari Tasek Gelugor...

    ReplyDelete
  26. Selalu dok lalu batu feringghi nampak ler taman herba ni..tau ler masuk bertiket tapi tak sangka ler tiket semahal ni, huhu. Tp kot dpt ilmu yg berguna..tak mengapa lah sesekali, ye kan kak??

    Anak bujang akak dh abes belajar ke??

    ReplyDelete
  27. Wow! seolah ikut sama melihat Penang..indahnya cantiknya gambar2.Bagus lah dapat ke sana...

    ReplyDelete
  28. kalo ke penang saya jarang naik feri, mesti ikut jambatan..

    ReplyDelete
  29. Suka la tgok benda yg dikumpul tuh....bape lama la agaknye dia da myimpan agaknye kn

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●