27 January 2013

Semakin Berusia..Semakin Berharga..

Bukan orang ja yg makin berusia..
makin berharga..digelar warga emas
dek pengalaman hidup mereka

pokok jugak amat cantik
jika berusia ratusan tahun

yg ni dirakam di Kuala Kangsar

ni ni pulak rasanya ramai yg kenal
dgn tempat ni
Taiping
yg penuh kedamaian dan ketenangan..



 lampu2 terpasang dipokok ni
kerana saya berada disini diwaktu senja

Kuala Sepetang
y

Teluk Bahang,Penang...


28 comments:

  1. Menarik pokok2 nie wpun sudah berusia...

    ReplyDelete
  2. assalam kamsiah..acik dah pergi taiping lihat pokok besar tu 30/12 baru2 ni

    ReplyDelete
  3. wah~~~ ciptaan Allah memang cantik. kat malaysia pon ado. hehe~

    ReplyDelete
  4. taman tasik taiping memang penuh dengan pokok2 yg berusia...tapi masih cantik dipandang,,,,, :)

    ReplyDelete
  5. Dah lama tak pergi ke taiping.. Memang cantik pemandangan kat sini.. Lega dan lapang bila duduk sinin

    ReplyDelete
  6. Salam Kam,

    sejuk mata memandang, yang paling berharga pokok2 tu sebab kalau x silap sudah beratus tahun usianya!

    ReplyDelete
  7. Assalam,

    Cantik2nya foto pemandangan...indah

    ReplyDelete
  8. salam..airis lum pnah lgi dtang negeri perak..insyaallah maybe cuti skolah ni bertandang ke perak tapi kat ipoh je..hehe

    ReplyDelete
  9. memang nampak kekukuhan pokok ni...subahanallah..

    ReplyDelete
  10. assalam kak
    betul tu kan makin lama makin berharga
    pokok2 besar kat Taiping tu sgtlah lamanya kan dan sy rasa masih mcm dulu ketika zaman sy ikut kakak2 santai2 kat Tasik tu he he
    dan tiapkali blk kg pasti lalu disitu tgk keindahannya..

    ReplyDelete
  11. Byk kenangan di Taman Tasik Taiping..saya pernah menuntut ilmu di Taiping.

    ReplyDelete
  12. Yg best pokok2 yg kt taiping. Semua dahan2 dia menghala ke tasik, tringat masa blajar sains yg tumbuhan mmang mncarik air. Subhanaullah

    ReplyDelete
  13. saya tak pernah sampai situ . cantik poko tu macam berada kat negara luar :)tempat tu sebuah taman ke ?

    ReplyDelete
  14. Last g taiping last year masa blk raya
    Si Adam terlekat tulang ikan teruih ke emergency HT

    ReplyDelete
  15. Cantik nya permandangan pokok2 tu. Sy belum pernah sampai ke Taiping. Biasa pergi ke Lumut, Tg Malim.

    ReplyDelete
  16. Seperti kereta juga: semakin tua, semakin antik, semakin berharga....Yg lawaknya ada lelaki yg berkata makin tua makin tinggi nilai sahamnya...hehehehe

    ReplyDelete
  17. Memang ralit jer tengok pokok yg berusia ni, sangat unik.

    ReplyDelete
  18. Cantik2 pokok tu....
    Sekali tgok mcm bkn kat mesia lak .

    ReplyDelete
  19. Orang lelaki pun, makin tua masih ada harga....

    ReplyDelete
  20. ada antara pokok2 tua ni berinsurans tau.
    Dasyat tak dasyat...huhu..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.