11 February 2013

Senja

Orang2 tua dulu2
amat pantang anak2 berada diluar
rumah waktu senja
apatah lagi anak dara...tak manis dipandang org

tp sekarang...waktu senja...
matahari nak masuk keperaduannya
waktu yg amat cantik utk diambil gambar
senja..waktu peralihan dari siang ke malam

gambar ni dirakam di Bukit Genting,Pulau Pinang
yg ni jugak...
ini pun sama..Bukit Genting ,Penang..
jambatan pulau pinang

gambar ni dan yg dibawah
diambil di tasik putra,kulim
sayup2 kelihatan hotel seri malaysia
kampung saya di kelantan
highway uatara selatan

pantai Gelora,Kuantan





30 comments:

  1. Cantik gambar2 senja yg akak ambil tuh..sy pun suka amek gambar ms senset...rsnya ade hadis yg anak2 kecil harus berada didlm rumah by mghrib time..suami sy masih lagi pantang dlm hal nie..mesti anak kena masuk rumah...:)

    ReplyDelete
  2. aa setuju kak
    org dulu2 memang pantang kalau anak2 duk luar rumah
    waktu senja nie .. ada betulnya kalau difikir2kan ;)
    skrg punn ita dah amalkan .. x bagi anak2 balik rumah waktu senja .. kena sblm senja .. ahhaa ( saya lah tu ) ..

    cantik2 pic nie .. sukenyaaaaa saya tgk kak ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dalam perjalanan jauh..tak dapatlah dielakkan,kan...
      kalau kat rumah...pukul 7 tu semua dah diwajibkan mandi..

      Delete
  3. Pemandangan cantik waktu senja. Hehehe.....

    ReplyDelete
  4. Gambaq sunset memang menarik kan...

    Dah makin pro Kam ambik gambaq.. cantik2 semuanya..

    ReplyDelete
  5. Chantek....rietta suka.....tpi itu la....rietta pown tkut juga nk kuar senja senja sensorang...klu berdua tu, kuat sket la tahap keberanian tu...hehehe...

    Psss...btl larr akk, laju, xsmpat nk snap picta bebanyak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. berada dipuncak yg tinggi...gambar mataharii terbenam sangat la cantik..atau berada ditepi pantai..

      Delete
  6. saya suka tengok matahari terbenam.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. samada matahari terbit atau terbenam..ianya sangat cantik..

      Delete
  7. Replies
    1. indah alam..sayang manusia yg merosakkannya..

      Delete
  8. betul cantik benar lukisan alam semulajadi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul cikgu...kejadian yg membuktikan keagunganNYA..

      Delete
  9. Assalamualaikum Kamsiah

    macam gambar pro....
    cantik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. masih amatur lagi atuk..byk yg kena belajar lagi..

      Delete
  10. Salam, masa senja ni syaitan berkeliaran.. memang cantik koleksi gambar senja tu Cik Kamsiah .. lepas ni boleh cuba shoot gambar matahari terbit pulak ya..

    ReplyDelete
  11. cantik la..semua gambar yang ada air nampak lebih cantik

    ReplyDelete
  12. Kalau nak pergi ambil gbr mcm ni saya selalu tak ajak kawan2 muslim saya,
    tak elok langgar prayer time,biarlah saya pergi seorg2.

    ReplyDelete
  13. Memang indah lukisan Tuhan, manusia cuma dapat merakamkan, tapi Dia yang mencipta segala panorama indah itu...

    Dan yang lebih indah jika kita berada di rumah atau di surau ialah bersujud kepadaNya ketika itu....

    ReplyDelete
  14. cantik2nya gambar2 waktu senja yg Kamsiah shoot ni

    memang indah sekali ciptaan Allah

    ReplyDelete
  15. Akak asal kelantan ke...sekapal rupanya kita hihi

    ReplyDelete
  16. subhanallah..cantiknya kak..
    kak punya camera model apa kak? hahaha.

    ReplyDelete
  17. Salam Kam,

    Masya-Allah sungguh indah alam ciptaan-Nya!! Apa lagi foto yg diambil org yg pandai puko gamba mcm Kam ni! he he!

    ReplyDelete
  18. Maha Suci Allah..damainya pic dalam seni kekreatifan sis ni..tenang mata memandang..tumpang lihat juga yer...hi hi ")

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.