06 February 2013

WW :Itik Pulang Petang

64 comments:

  1. siap b'jln dlm barisan tuh! kiut! he3..

    ReplyDelete
  2. teringat umah nenek dl ade bela itik camnilah bila pulang petang..tersusun jer...

    ReplyDelete
  3. senyum sy pagi-pagi ni tgk itik gembo gembo berbaris..jarang dah boleh tgk fenomena gini

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena dok kt kg baru ada pemandangan mcm ni..tu pun kalau mak ayah ada bela itik..

      Delete
  4. itik pun ada system kan? ^_^ inikan pulak lagi manusia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupun tak kesekolah..tp depa lbh pandai dari sesetengah manusia hehe

      Delete
  5. tahniah itik! anda sungguh berdisiplin...berjalan dalam barisan

    ReplyDelete
  6. bagus la itik ni....pandai beratur....manusia pun tak macam ni...hihihih

    ReplyDelete
  7. oloooloohhhh comel....itik pun reti beratur...jalan elok2 yer...

    ReplyDelete
  8. Itik sangat berdisiplin kan, manusia ni pulak ada yang tak sabar, suka potong queue!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..manusia yg mementingkan diri patut belajar dari itik2 ni

      Delete
  9. tingat lagu r. azmi..
    mcm itik pulang petang..dia jaalan melenggang bibirnya merah...delima merekah...kain tinggi sebelah...betisnya membayanggg...itu dia nona singapura....hehe..bkn nona malaysia, ye!!!

    ReplyDelete
  10. hehe.. comel2 je nampak itik2 tu kak..
    suasana mcm ni lah yg di rindui.. susah nak jumpa kt bandar..:)

    ReplyDelete
  11. comelnya itik2 tu beratur..kat mana ni kak..

    ReplyDelete
  12. Itulah yg membezakan binatang dan manusia, itik tahu jalan pulang, manusia pula sering tersasar haluan...

    ReplyDelete
  13. Dah lama tak tengok itik beratur pulang..comelkan?

    ReplyDelete
  14. itik pun tahu, kalau petang kena balik rumah. manusia, kalau petang ramai yg masih berkeliaran luar rumah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itik dan burung antara yg ALLAH jadikan panduan kpd manusia..senja2 ja binatang2 tu pulang kesarang masing2..

      Delete
  15. Allah jadikan makhlok lain itu sebagai panduaan atau iktibar bagi manusia. Renungilah!

    ReplyDelete
  16. itik pun tahu beratur.. orang orang kat persiaran kewajipan bila waktu puncak, ramai yang tak reti beratur, suka suka je potong barisan orang lain... macm dia je yang nak balik....

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum Kamsiah

    lama dah tak makan daging itik

    ReplyDelete
  18. Chomel nyrrrr...anak2 itik disiplin jer bersusun ikut ibu dia kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya mama...bkn mcm sesetengah anak manusia yg ingkar perintah mak ayah..,

      Delete
  19. HIHIHI...comel nya kak...baris lurus tu,,hihihi.

    ReplyDelete
  20. itik pun pandai beratur.. comel habis! hehe

    ReplyDelete
  21. Dah lama sangat tak lihat suasana sebegini...
    Kecik2 dulu kat umah nenek aku ...ada lihat gak !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat kg..petang2 hari..seronok lihat pemandanagn mcm ni

      Delete
  22. mak, lenkali sblom soh itik pulang petang berbaris gitu sila bgtau wak ye nk amek gambr jugakkk.,shHHks

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakkk..oo wak..nak tunggu wak sampai..itik dah masuk reban semuanya

      Delete
  23. sejuta dalam 1
    kalau dapat tengok life ni... peeeergh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila dah duduk kat pekan..dah tak nampak lagi pemandagan mcm ni

      Delete
  24. Replies
    1. itik gembo2...ayam kedek2...bilo tembo...jale seiringe

      Delete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.