20 March 2013

Petua Menghindari Mengumpat

Saya menonton rancangan Tanyalah Ustaz kat TV9
Dato' DR Hassan Din
memberi tips
utk mengelak dari terjebak dgn amalan mengumpat

jika kita berdua,atau bertiga
si A mula membuka cerita
ucapkanlah SUBHANALLAH,SUBHANALLAH..

mudah2an dia faham
kita tak ingin mendengar cerita tersebut

39 comments:

  1. harap-harap si polan dan kita-kita faham..

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Harap2 paham le... Kalau xpaham juga, baik minta diri..hehe

    ReplyDelete
  3. nice sharing kak...dan sepatutnya diterapkan dalam diri setiap orang..

    ReplyDelete
  4. senang kan...mudah2an mereka faham...kalaulah semua orang faham kan bagus..

    ReplyDelete
  5. betul tu kak, tp ada gak yg xkisah..dia belasah semcm je..

    ReplyDelete
  6. klu ayut suke lagi bagun g bt keje len.hihihihi

    ReplyDelete
  7. mengumpat zaman moden ni lg bahaya.. guna jari jer.. jgn salahkan jari menulis pulakkan... iyerlah banyak kat fb org dok buat status ligat jer komen... dah kira mengumpat juga tu.. kalau yg komen tak betulll

    ReplyDelete
  8. Makchaq kalau kawan yang dah biasa terus ja cakap tak yah la cakap pasal orang, tapi kalau yg belum biasa senyap ja buat dak..

    ReplyDelete
  9. Kalau dia tak faham...? ahakz....dia tak faham makna nya...kalau dia faham....dia sure takut punya....ahakz

    ReplyDelete
  10. tima kasih kongsi info...peringatan tuk diri sendiri ..

    ReplyDelete
  11. Thanks kak..inshaallah akan cuba dipraktikan...:)

    ReplyDelete
  12. Moga mudah lidah kita untuk menyebut SUBHANALLAH..

    ReplyDelete
  13. salam sis..
    petua yang terbaik..
    nasib baik kawan saya jenis yang x suka bawak cerita..
    save telinga..^^

    ReplyDelete
  14. Bagus perkongsian ni.. Harap2 orang tu faham..
    Tq Kak Kamsiah atas ucapan..

    ReplyDelete
  15. satu lg pehtua ..
    misal kwn mula mengumpat ..
    sepak jer mulut dia ..
    he..he...

    ReplyDelete
  16. subanallah...alangkah berhikmah entry ini...sangat2 bertuah mendapat share ilmu ini, terima kasih

    ReplyDelete
  17. Salam Kak Kamsiah.
    Sangat bermakna petua ini kepada saya. Saya nak cuba buat. Memang saya rimas bila asyik la dok tadah telinga dengar citer pasal orang tu, pasal orang ni. Kadang-kadang saya belum kenal pun lagi nama yang disebut itu.

    ReplyDelete
  18. sesetengah orang pulak nanti anggap kita menyindir, tapi biarlah.asalkan telinga kita terpelihara :)

    ReplyDelete
  19. batul tu... menegur secara berhemah...

    ReplyDelete
  20. bagus ni..tapi masalahnya mesti nak terjoinn sama..huhu

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.