28 April 2013

Pernahkah Anda Melihat Orang Yang Anda Sayang Ketika Mereka Tidur?


Pernahkah anda menatap orang-orang
 yang anda sayang saat mereka sedang tidur? 

Kalau belum...
 cubalah sekali saja menatap mereka saat sedang tidur. 

 Saat itu yang tampak adalah ekspresi paling wajar dan paling jujur dari seseorang.

Wajah bayi/kanak kanak ketika sedang nyenyak tidur
begitu mulus,tanpa noda dan dosa


Widad-mimpi apa agaknya sampai tersenyum??

Haziq-anak my biras


Aisyah Lutfiya-anak adik ipar

Tasha-'wajib' tidur dalam kereta

Ketika menatap wajah suami dan anak2 sedang tidur,
 hati terdetik .. 
Aku belum cukup sempurna untuk menjadi isteri dan ibu yg terbaik…
Aku insan yg serba kekurangan…

Ya Allah ..
ampunilah aku insan yg banyak berdosa ini
 dan jadikanlah aku anak, isteri, ibu, 
sahabat serta Hamba yg lebih baik budi pekertinya…

37 comments:

  1. Assalam,

    Syahdu dan semakin jatuh kasih kan....

    ReplyDelete
  2. Menatap wajah anak2 kecil tido juga satu terapi, tenang dan sejuk je perasaan.

    ReplyDelete
  3. Memang selalu saya melihat. dimasa itu akan timbul kasih kerana sayang, sayu kerana kekurangan yang telah timbul dari diri saya, rasa bersalah kerana kesilapan yang telah saya lakukan dan rindu kerana mungkin pada bila bila masa samada saya atau dia... Allah akan panggil mengadap...

    ReplyDelete
  4. Selalu.....hihihihihi.
    Time mereka tidur..sweet sekali..m

    ReplyDelete
  5. tenang je tengok mereka kan kak..sedih sayu pun ada

    ReplyDelete
  6. Betul tuh kak..kdg selepas marah anak..kemudian dia tertido..ms tuh timbul lak rs sedih & kesal melihatkan wajahnya yg innocent...:)

    ReplyDelete
  7. assalam
    tq kak dtg ke blog sy ye

    sukerrr sgt tgk wajah anak2 tido ni, nak lg masa diorg masih baby he heee dah besar pun kadang2 renung wajah mereka rasa tenang rasanya
    tp masa sy pos gambar ank tido ada seorg rakan India bgtau x elok ambik gambar masa tido he hee itu kepercayaan merekalah kan
    mungkin ada sbnya

    ReplyDelete
  8. Suka tgk anak2 sedang tidur..kadang2 usik mereka..tarik hidung, sentuh bibir, sentuh pipi...

    ReplyDelete
  9. sangat nyenyak, sifat keibuan dan ibu yg ada perasaan akan rasa getaran kasih sayang saat melihat anak sedang tidur, yg tak punya perasaan alangkah ruginya memiliki anak tanpa di sayangi...

    ReplyDelete
  10. Alangkah indahnya klau kita dapat melihat wajah kesayangan kita setiap hari.... Bukan semua org ada peluang mcm tu..

    ReplyDelete
  11. pernah. suka tengok. especially anak2 kecil macam ni. tulus suci je wajah depa. :-)

    ReplyDelete
  12. mmg suka tgk muka anak2 bila depa tidur. time tu la nak cium geram :-)

    ReplyDelete
  13. saya suka tengok muka mak ayah waktu tengah tidur. Rasa bercampur baur...

    ReplyDelete
  14. Pernah terjadi saya bertengkar dgn isteri di satu mlm. Konfrontasi yg sangat besar jugalah...Tiba2 saya teringat anak yg sdg tidur di dlm bilik. Saya mencapai tangan isteri, membawanya pergi melihat anak2 yg sdg tidur. Melihat wajah suci mereka ketika sdg tidur dan membandingkan kita org dewasa yg masih dikuasai nafsu amarah yg dipacu oleh iblis, tiba2 hati menjadi sayu...Tiba2 air mata kami menitik...tak sanggup lagi meneruskan pertengkaran sia2 ini...

    ReplyDelete
  15. salam kak kamsiah..
    saya tengok mak dan ayah saya tidur.. sangat takut.. kalau2 mereka meninggalkan saya..
    sangat takut.. kerana saya tahu perpisahan itu pasti..

    ReplyDelete
  16. salam..sy suka dengan ayat2 di atas tu..

    penuh dengan makna..

    syahdunya..~

    ReplyDelete
  17. Selalu... memang ralit tengok wajah mereka, sambil fikir apa lagi yang mampu dibuat untuk memeberikan yang terbaik.

    ReplyDelete
  18. Wajah semasa tidur adalah wajah paling jujur.

    ReplyDelete
  19. betul kak, syahdu jer tengok anak n suami tido. kalau tengok wajah mak ayah tido pulak kadang tu bikin menitis air mata. terkenan susah payah diaorang membesarkan kita.

    ReplyDelete
  20. salam sis kamsiah..
    Selalu juga.tu yg syg sgt..bukan anak je ta tgok..isteri ta pun ta tgok...
    Lain rasanya kalau tgok time bgun.

    ReplyDelete
  21. YA Allah....pernah amik pic ank tidur...suami tidur...rasa syahdu sgt2...betapa besar dan agungnya perasaan itu kan dear :)

    ReplyDelete
  22. salam perkenalan sis kamsiah,

    zura suka betol cium anak2 time dorg tdo, pastu dorg mengamuk marah..hihihih.. tima kasey sbb sudi melawat blog zura.. zura dh follow ur blog.. :=)

    ReplyDelete
  23. setuju ..
    nampak tenang sangat wajah budak2 tu ..
    fitrah budak yg masih suci dari dosa ..
    sejuk mata menandang ..

    ReplyDelete
  24. Salam,
    Comelnyelah...
    Kalau melihat wajah abg tersayang tidur bagaimana pula rupanye ye. Adakah ekspresi wajahnya juga jujur? :)

    ReplyDelete
  25. Comelnya anak-anak yang tidur dalam gambar tu. Lena jer. Yer mereka nikan ahli sorga semua.

    ReplyDelete
  26. sumenye comey,,hehehe,,pernah,,lagi2 kalau mak saya,=,)
    agknya kalau saye sndiri cmnelah ye

    ReplyDelete
  27. hehe..semua comel2 belaka..kalau tengok budak2 tidur mmg best.muka suci ja..hehe

    ReplyDelete
  28. saya mmg hari2 tgk wajah anak anak saya tidur...melihat wajah anak2 tidur, mmg rasa seronok, hilang stress...hilang rasa marah kat depa(pasal depa buat hal kecah2kan rumah! hahaha)

    ReplyDelete
  29. biasala tu makk.., laenla kalo tido dgn anak bilik lain2 atau rumah lain2..,uHHuuu

    ReplyDelete
  30. setuju dgn komen daddy....ahakz....ahakz...

    ReplyDelete
  31. Salam.

    Saya selalu tgk muka ayah saya bila dia tidur kak..

    Mesti ad satu rasa..sayu, lagi2 bila tgk kedutan kat wajah dia..makin lama..makin tua ayahanda yang sya cinta..

    ReplyDelete
  32. Mmg syahdu klw tgk muka suami dan anak anak tg sedang tido. Rasa berdosa byk sgt.

    ReplyDelete
  33. Moga kita semua dipertemukan di syurga Allah. Mak ayah pun jumpa di sana juga. Amin ya rabb alamin

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.